Balväska - Full Size

Kommer ni ihåg att jag visade er en Sneak Peak på min balväska för någon vecka sen? Tänkte visa fullständiga bilder på den nu. Som jag sa, det var kärlek vid första ögonkastet. Jag kommer vara väldigt vackert klädd på balen, längtar ihjäl mig!
 
(Dåligt ljus på översta bilden) Denna kommer fylla min hand, underbart!
 
 
// DinVäska 299kr

Valborg - firar ni in våren eller ledigheten?

"Vintern rasar ut bland våra fjällar...". Många som ska ut ikväll? Eller kanske kolla på brasan vid Rantzauklippan? Vissa kanske inte ens ska fira valborg, utan sitter hemma med en godispåse och sätter på en film istället?
 
Jag har funderat lite på det här med varför man firar Valborg. Att man firar in våren vet jag ju, men det känns inte som att det är allas syfte med festligheterna? Utan man använder det mer som en ursäkt för att få supa skallen av sig, ungefär. Sen kan det ju självklart vara mysigt att stå framför en brasa med familjen, men är det inte då för själva gemenskapens skull och inte för vårinvigningen? Jag hör ju då till den gruppen som vanligtvis sitter hemma i soffan med en godispåse, eller äter någon god middag med mina vänner. Men det beror inte heller på Valborg i sig, utan mer för att man är ledig dagen efter. Så för mig känns det mer eller mindre som en vanlig fredag.
 
Idag ska jag däremot varken sitta hemma eller gå på middag med mina vänner. Jag ska nämligen på bio med Anna. Vi ska se den nya filmen Oblivion med Tom Cruise. Har hört att den ska vara bra, hoppas det stämmer. Men innan den två timmars långa filmen ska jag käka lite mat med mamma och Morgan. Det får stå för min "vårinvigning" denna kväll!
 
Vårkänsla: Kallbadhuset/barnens barnstrand 28/4-13 

Powernap

Det har varit en kall och grå dag i Varberg idag. Har även regnat en skvätt, bara för att göra allting ännu mer deprimerande. Valde att sluta tidigt idag, då jag ärligt talat inte hade kunnat redovisa på foton eftersom jag saknar sisådär alla bilder. Var allmänt otaggad på att gå till fyra också, så ingen större förlust. Skönt att bygga på min ångesthög av läxor lite!
 
Har varit iväg och letat efter skor till balen/studenten med mamma och Morgan idag också. Verkar vara helt omöjligt att hitta ett par vita, blanka, högklackade skor! Varit i varenda affär i stan och kollat, varit uppe i båda skoaffärerna utanför Gekås, och sen kollade vi även snabbt i Falkenberg. Men nej, ingenting. Antingen är dem spetsiga som mormors skor från 1800-talet, eller så är det massa hål och rosetter på. Verkar vara brist på vita skor i största allmänhet. Störande! 
 
När jag kom hem var jag hur trött som helst. Totalt utslagen, ingen aning om varför. Tänkte vilat framför HIMYM och nog slumrade jag till. I tre timmar! Jag som skulle fått matat av några inlämningar idag tänkte jag, det gick ju åt pipsvängen. Nu har jag fixat lite andra "måsten" och imorgon är jag fullbokad. Får väl ägna min lediga dag på onsdag åt att ta igen allt skolarbete som ska in. Det är en stressig period när man går i trean....
 
 

Workyworky

Ännu en dag där solen skiner(perodvis) och veckan lider mot sitt slut. Vårterminen har susat iväg i år, helt galet fort! Ska ägna denna söndagen, precis som alla andra de senaste tre åren, åt att gå ut med reklamen. När vädret är som idag så känns det faktiskt ganska roligt att komma ut, + att jag kan skryta om att jag rört på mig, haha.
 
Senare idag ska jag gå till stan och testa min eventuella studentklänning igen. Eftersom jag letat som en dåre känns det dumt att inte köpa den, nu när jag väl hittat en jag gillar. Annars är risken att jag står utan klänning på studentdagen! Funderar även på att ta med mig kameran och fixa lite bilder som jag kan ha på redovisningen imorgon. Har varit otroligt slö på fotofronten, trots att det är något utav det roligaste jag vet!
 
En liten egobild såhär på morgonkvisten!

Skippar plugget för LOL

Har en massiv hög av skoluppgifter. Eller, en massiv mapp på datorn rättare sagt. Har enskilt arbete i religionen + en rest sen månader tillbaka, två böcker att läsa ut, en enskild uppgift i BF-ämnet, reflektioner kring lektioner, för att inte tala om loggboken som ska vara klar om två veckor. Men det är ju för tusan lördag! Har redan ägnat hela förmiddagen åt att "plugga" på torget ju. Nej. Istället sätter jag nog på LOL(filmen) och käkar lite chips och Coca-cola. Har, som jag nämnde igår, ägnat hela veckan/veckorna åt att plugga och gå på möten. Nu behöver jag en paus från allt så jag kan få lite nya tankar i hjärnan. Dock kommer ångesten dubbleras imorgon, men vad gör det om hundra år?
 
 

Det där med självdisciplin och sparande...

Jag har ju, som jag sagt tidigare, gjort en budget över mina utgifter de kommande månaderna. Eftersom studenten/balen kräver en hel del pengar. Och när jag hade gjort klart budgetten tyckte jag att det var en helt okej summa varje månad. Jag hade råd att leva upp till liksom. MEN. Sen kommer ju det där med att faktiskt hålla sig till planeringen. Denna månaden hade jag utgifter som skulle hamna runt 2000kr. Vilket gör att jag egentligen inte alls hade råd med kinamat i torsdags, eller Donken igår, eller chips idag. Slutar jag köpa för det? Nej...
 
Jag kan sitta och bestämma mig för det idag, sen imorgon köper jag ytterligare något onödigt. Denna månaden skulle i grunden fokuseras på balen, eftersom den är före studenten. Men efter PA idag så strosade jag runt på stan med Felicia och hittade en otroligt fin klänning jag vill ha till studenten. Ingick den i april-lönens beräkning? Återigen, nej... 
 
Jag är väldigt duktig på att planera och organisera, men när det kommer till att hålla fast vid det är jag desto sämre. Mycket av det handlar nog om självdisciplin, något jag saknar totalt. Lyckligtvis nog brukar jag ändå få ekonomin att gå ihop i slutändan, men det innebär att de sista två veckorna består av enormt snålande. För att inte tala om den totala saknaden av sparande som jag egentligen behöver till livet efter skolan. Ajajaj...
 

Skänk en slant till Barncancerfonden - köp våra kakor!

Solen skiner och jag vaknade på rätt sida av sängen idag, kan det bli bättre? Vaknade förvisso redan runt sextiden, men bättre att vara uppe i tid än att stressa järnet. Nu på förmiddagen ska vi i vårt PA stå på torget. Vi säljer kakor, skramlar lite med bössor, säljer fina tavlor och bjuder även på ett glatt ansikte. Så, för er läsare som faktiskt är vakna nu, eller någon gång innan två, kila ned till torget i Varberg och bidra! Om ni nu händelsevis inte har några pengar att skänka så kan ni ju i alla fall vara ett gott sällskap.
 
 
 
 
 
 
 
 

50-dagars. Tema: Toga

Som vanligt glömmer jag bort kameran under klassfesterna, denna gången stod den mest och dammade på fönsterbrädan. Men några få bilder kan jag allt bjuda på. Kommer sakna min fina klass! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"Sen en tid tillbaka har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång"

Hade en förnuftig pratstund med Sofie förut, där vi pratade om hur mycket tid man egentligen lägger ner på teknologin. Efter en massa olika utgreningar kom vi in på det här med bloggar. Och jag insåg att ni nog intresserar er mindre om jag lägger upp att jag bakat idag, eller att jag åt Donken till lunch(dock kommer det fortsätta med såna bilder för att dem är fina). Istället tänkte jag att jag kan skriva lite mer om mina reflektioner och känslor. Inte någon jädrans emo-blogg som det ofta blivit innan, utan mer tankevärt. Det kanske ger en lite klarare bild av mig som person med, just nu jobbar jag på att försöka komma på vem fan jag är. Så ska försöka förbättra mig på den  fronten, garanterar dock inget!
 
Idag har rent ut sagt varit en skitdag. Vilket jag alltför ofta känner efter en riktigt grym dag(50-dagars ägde). Kanske inte hela dagen rakt igenom, hade det ganska trevligt med M3 på stan förut, men både innan och därefter har allt varit urtråkigt och frustrerande. Varför? För att jag, som jag nyss sa, försöker hitta mig själv just nu. Jag har påbörjat ett nytt kapitel i mitt liv som ska handla om min egna person och mina drömmar osv. Vilket är riktigt svårt när mina medmänniskor kräver att jag ska finnas överallt samtidigt. Jag märker så väl att jag glider iväg från mina fina vänner. Och det handlar inte om att jag skiter i dem, utan mer om att jag vill känna att jag kan vara tillfreds med livet även utan dem. Det kanske uppfattas fel ur andras perspektiv, men för mig är det livsviktigt, då jag är otroligt beroende av andra. För att inte tala om hur mycket plats min kära familj både får och tar. Det har blivit mycket möten på sistone, och jag är borta på dem minst fyra dagar i veckan. Vilket resulterar i att den tid jag faktiskt är hemma, läggs på skolarbeten och sömn. Jag uppfattas som sur och uppnosig, men i själva verket känner jag mig bara utmattad och orkar helt enkelt inte sitta i soffan till sena timmen. När jag väl gör det påverkas nästa energitjuv, skolan. Vi har inte haft sådär jättemycket överhuvudtaget under trean. Och nu helt plötsligt ska vi göra tusen inlämningar och prov samtidigt. Jag vill verkligen prestera fullt ut nu det sista, men jag finner ingen ork till det. Det i sin tur sätter en otroligt press på mig då jag inte vill äventyra mina betyg, för jag vet att jag kan få bättre egentligen. 
 
Alla dessa tre delarna, och även en liten del som består av nödvändiga måsten som att tänka på framtiden, försvårar arbetet med att hitta mig själv. Jag måste balansera upp fokuset på tusen håll. Och många verkar tro att jag är hur stark, klok och tålmodig som helst. Men ärligt talat får jag mentala sammanbrott när jag väl sätter mig ned, för att jag helt enkelt inte räcker till. När jag säger att jag är utmattad är det inte bara fysiskt, utan även mentalt. Det verkar vara omöjligt att ta sig framåt samtidigt som man ska leva i nuet. 
Jag begär inte att andra ska förstå, eftersom jag vet att jag utelämnar stora delar av mitt liv för dem. Men det känns inte som det är för mycket begärt att be er ha lite överseende ibland. Jag försöker vara allt på samma gång. Det är svårt att räcka till för alla andra, samtidigt som man ska komma ihåg vem man är. Särskilt när man inte har en aning om vem den där "jag" är.

Sneak Peak på balväska

I fredags, efter fikan med Anna, strosade jag runt på stan i hopp om att hitta en studentklänning. Hittade faktiskt en som jag gillade, men givetvis fanns den inte i min storlek. Istället gick jag vidare till ett flertal affärer utan att riktigt hitta någon som föll mig i smaken. Dem var antingen för långa, eller för korta, för fluffiga, eller för tråkiga. När jag kom fram till sista anhalten, som var Vila, så sprang jag på Felicia och Elin. Vi diskutera lite om student och bal, och så bestämde vi oss för att gå och kolla om jag kunde hitta någon balväska istället. Och där inne, på DinVäska, så uppenbarade den sig för mig. Precis som med balklänningen så var det kärlek vid första ögonkastet. Det var lite velande angående färgen, men tillslut bestämde jag mig för en vit. Och nu hänger den här hemma, på min dörr. Trånande efter mig. Längtar så himla mycket efter balen, helt obeskrivligt!
 
Har fortfarande lite att fixa. Behöver t.ex. lägga upp min balklänning(skit också) och sen måste jag hitta skor. Men snart så!
Bjuder på en liten snek peak på väskan nu, riktiga bilder kommer i veckan.
 
 
 

Tjugoförsta april tvåtusentretton

Också idag blev det en tidig morgon för Cassandra. Trots det faktum att jag somnade efter två inatt så vaknade jag klarvaken vid halv nio, vad är det med mig? Jag fasar lite för att jag nått den där välkända åldern i vår familj då man inte kan sova längre än till nio. Vilket är frustrerande eftersom jag är svintrött men inte kan sova längre, fy!
 
Positivt nog har jag avklarat lite tv-tittande och frukost, så jag kan snart dra mig ut i vårvädret med min blåvita reklamvagn. Det stora dilemmat just nu är om jag ska våga köra på vårkläder? Det vill säga, skippa jackan och ta på sig något tunnare kläder än vanligt. Är hela 13 grader i solen, men det kan ju vända på två sekunder. Hmm, får se hur det blir...

'People who love to eat are always the best people'

Godkväll, eller godnatt snarare? Idag, eller igår kanske...? Äsch. Min lördag(!) har bestått utav riktigt familjemys helt enkelt. Vaknade vid halv tio och åt en rejäl frukost med pärona. Sen fixade vi oss snabbt innan vi begav oss mot årets första marknad. Var inte mycket att hurra för där, fick endast med mig två godisstrutar hem. Dock fick jag övningsköra därefter så det var väl tur i oturen att vi åkte dit ändå. Runt tretiden var vi hemma igen och satte igång med matlagning, trerätters stod på schemat (nämner nedan vad den bestod av). Med en proppfull mage satte jag mig på balkongen och pluggade lite, för att sedan avsluta med att läsa en bok medans tekoppen värmde min hand och jag njöt av livet i största allmänhet. Vid niosnåret åt vi efterrätt och sen har jag i princip bara vikt reklam. Har haft en ganska fin lördag och varit otroligt glad helt enkelt. Nu blir det sängen för mig!
 
Förrätt: paj; purjolök, skinka och ost.
Huvudrätt: Chicken Tandoori; kyckling, ris, dipp och sallad.
Efterrätt: wienertosca och...
...hemmagjord glass; med vaniljsmak.

'Hälften av dem som kämpar, går under. Och hälften av dem som älskar, exploderar.'

Sitter och äter en riktig pangfrukost(för mig) och lyssnar på fina Håkan. Jag fattar fortfarande inte att jag kan se honom om tre månader, galet! Om en stund, när jag ätit klart, ska jag packa ihop väskan innan jag beger mig mot något fint fik med Eva. Har en kort skoldag därefter och slutar redan vid två. Sen ska jag träffa fina Anna på något annat fik i stan. Blir en riktig mat och mysdag för mig!
 
Övriga delen av helgen måste jag ägna åt att göra loggbok, läsa ut minst en bok, göra religionsuppgift och sen lyssna på Håkan i drivor. Jag vet att jag skrev upp tre favoriter igår, men Fri till slut är också otroligt bra!

Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig

En kort skoldag blev ännu kortare, och jag var hemma redan vid halv ett. Har varit hos Åkessons den senaste timmen för att få klippt bort lite slitet hår. Blev även bjuden på nybakade frallor, var megagott. Gillar den familjen starkt!
 
Nu är även Håkans nya album uppe på Spotify! Är överlycklig. En del artister bara förstör sig, skriver sämre och sämre album. Men inte han. Visserligen är Två steg från paradise ett ganska svårslaget album, men detta ligger inte långt efter. Och jag förstår mig inte på människor som säger att han suger. Jag kan acceptera att man inte gillar hans röst, för ja, han sjunger falskt. MEN, det är ju halva grejen med honom. För att inte tala om hans fina texter som går rakt in i hjärtat. Alla haters som ifrågasätter Håkan kan ju istället fråga sig om hur dålig man kan vara, när man har tusentals fans och ligger på både tredje och femteplats på Itunes. 
 
Mina personliga favoriter är Valborg, Pistol och Det kommer aldrig va över för mig

Breakfast is served

Efter en lång natt, fylld med helknäppa drömmar, ringde klockan halv åtta. Strax därefter kom mamma in och väckte mig helt, eftersom jag alltid somnar om. Då hade hon dukat fram frukost till oss. Var jättemysigt att sitta och töla bara hon och jag. Eftersom jag ofta börjar tidigt blir det inte att vi äter tillsammans, sen på helgerna sover jag för det mesta mycket längre än dem. Så denna dagen fick en bra start! Nu ska jag fixa mig innan det är dags för ännu en slapp skoldag. Ikväll blir det estetkonsert med Felicia och Jenny.
 
Ägg, macka; skinka, paprika, gurka, Tropiskt te och en skål jordgubbsyoghurt

I don't wanna grow up, it could still be simple.

Om 58 dagar tar jag studenten. Det har fortfarande inte riktigt gått upp för mig att skolan faktiskt är slut då. Att mina 13år i skolan är avklarade då, åtminstone dem som man förväntas gå. Och om 59 dagar är det första dagen i mitt "vuxna" liv. Vilket för mig innebär att jag måste ta tag i mina drömmar, mål, framtidsplaner osv.
 
Ska jag jobba? Eller ska jag läsa vidare kanske? Och i såna fall, vad ska jag läsa till? Kommer den utbildningen jag så småningom väljer vara rätt val, eller kommer jag ångra mig tio år från nu? Ska jag resa? Kommer jag ens ha råd med att resa? Ska jag bo kvar här i Varberg, eller ska jag sätta mitt avtryck här och upptäcka någon ny stad? Vilka människor kommer jag ha kvar efter studenten? Kommer vi, vi som säger nu att vi ska hålla ihop i med och motgång, stå fast vid det? Finns det någon fantastisk kille där ute som hittar mig? Eller kommer jag leva ensam de kommande åren? Framförallt, vem är jag? Och kommer jag veta det, någonsin?
 
Alla dessar frågor, plus ungefär ett hundratal till, surrar runt i mitt huvud. För mig känns det som att studenten innebär slutet på allt som varit mitt liv dem senaste 18,5 åren. Att jag, från den 13 juni 2013, kommer få påbörja ett nytt kapitel i mitt liv. Och jag är verkligen inget stort fan av att påbörja saker. Jag stannar hellre i mitt trygga bo och är sådär lagom nöjd med livet. Även om det finns större saker ämnade för mig så är det så fruktansvärt skrämmande att behöva inse att jag måste kämpa för att komma dit. Samtidigt känns det lite spännande, för det finns så mycket jag vill göra. Saker som inte riktigt varit möjliga att testa under tiden man gått i skolan. Men mitt sätt att se på livet efter studenten skiftar från dag till dag. Ibland bara på ett par minuter.
 
Som de flesta andra lever jag på uttrycket "det var lättare när man var liten". Men jag vet att det liv jag har just nu faktiskt också är ganska bekvämt, jämfört med hur det kommer se ut efter studenten. Nu får man betalt för att gå i skolan, och jag har både tak över huvudet och mat på bordet. Givetvis vet jag att detta inte rycks undan i samma ögonblick som studentmössan flyger i luften, men det förväntas mer av mig då. Så helst av allt vill jag nog stanna här, i detta nuet. Eller om det vore möjligt, förflytta mig tillbaka tio år i mitt liv. 
 
En liten och bekymmerslös Cassandra

Även fast vi ej vet hur det känns imorn, min vän något magiskt är på gång.

 
 
 
 

 

Svenskatal och bloggfix

Söndagkväll igen. Sitter och lyssnar på fina Ed Sheeran och fixar lite bilder. Andrea hjälpte mig att ändra lite inställningar på kameran igår, och vips, bilderna blir tusen gånger bättre. Sen hjälper det även att man har PS, tacka vet jag skolan för det! Har haft en ganska slapp dag överlag. Var ute med reklamen under den delen av dagen då det var skinande sol och värme, nu har det tråkigt nog spöregnat större delen av kvällen. Men då kunde jag sitta inne och plugga med gott samvete. Har äntligen skrivit klart mitt svenskatal! När jag läste det för mig själv satt det mesta och jag pratade tydligt och sakta. När jag sedan skulle öva inför mamma och Morgan var jag plötsligt klart på ett par minuter. Jag får en sådan ångest när jag ska tala inför andra, vilket gör att jag vill bli klar så snabbt som möjligt. Ska försöka träna ett par gånger så mina klasskamrater åtminstone förstår vad jag pratat om, haha.
 
Har även pillat lite med bloggdesignen. Som ni nog ser så är bloggen enormt bred, men jag vill kunna lägga upp stora bilder och då gör det sig bättre på en bred blogg. Dessvärre blev headern också enormt stor, men det får funka. Är fortfarande lite jag vill fixa till, men behöver tigga lite hjälp för det. Alla koder gör mig förvirrad och det slutar med att menyn hamnar längst ner på sidan. Är ett riktigt tekniskt underbarn känner jag!
 
Var på tjejkväll hos Lovisa K med dessa finisarna igår, kommer lite bilder inom kort!

Kvinnan ska stå i köket - eller?

Efter två timmar spenderade i köket är jag äntligen klar med mitt bakande. Kan snabbt konstatera att jag inte alls skulle göra mig som någon hemmafru, tröttnar efter en halvtimma. Tycker generellt att allt som har med hemsysslor att göra är enormt tråkiga. Stackars den killen som förväntar sig en idealfru av mig, haha. Men om man bortser från själva bakningen och disken, så är det helt okej. Det vill säga, den delen som består av att äta! Blev kladdkakemuffins och även en extra delikatess idag. Ingen större variation när jag ska visa mina skills här inte.
 
Ska spendera min fredagskväll med Elinda och Lovisa. Har haft fullt upp med skolan och möten den senaste tiden så jag känner att mina kära vänner hamnar på efterstjälken. Ibland är det svårt att hålla alla bollar i luften samtidigt, antar att jag inte är ensam om detta fenomen. Får se vad vi hittar på för något. Förhoppningsvis inget som kräver allt för mycket fysisk energi för jag är hur trött som helst. Får se till att ta en hyfsat tidig kväll då jag ska upp och jobba med projekt vid halv nio imorgon, woho!
 
 

Studentbudget

Idag har varit en sån där helskön dag. Förstod matten, blev klar med skolarbetet på kortare tid än väntat, och sen var jag i det där fina röda rummet. Hunnit ringa några nödvändiga samtal, städat mitt rum och fått tvättat rent lite kläder. Sen har jag även bytt blad i min almanacka(stavning?) så nu gästas min vägg av två nya gulliga katter. 
 
Förutom alla dessa tidsfördriv har jag även gjort upp en budget inför studenten och allt därtill. Har haft en klump i magen pga. alla kostnader som man ska ha råd med. Men om jag räknat någorlunda rätt så borde jag klara av att få en helgrym bal/student/sista skoltid, samtidigt som jag hinner leva lite under tiden och lägga pengar på presenter osv. Det känns otroligt skönt! När jag blir stor ska jag banne mig bli oerhört framgångsrik och tjäna multum, bara för att kunna ta igen mitt urfattiga tonårsliv, haha. 
 
Kissekatter är bra mycket sötare på bild alltså (-dessa är från djurskyddet i Karlstad)

I give you nothing but truth

Jag häpnas över hur fint livet kan vara emellanåt. Hur man ena dagen kan tycka att allt känns meningslöst och stillastående, för att nästa dag känna sig riktigt lycklig och till freds med livet. Just nu, i den här episoden av mitt liv, känns väl dagarna till största del ganska ljusa och peppande. Men som vilken annan normal tonåring som helst kan jag få svackor då jag mer eller mindre bara vill ligga under täcket och gråta. Inte för att mitt liv suger, utan för att allting känns sådär enformigt och långdraget. Som att alla framsteg man gör inte riktigt ger resultat. Allt slit känns helt enkelt inte mödan värd. 
 
Men sen tar det som sagt bara någon dag innan tankar omvandlas och jag känner mig mer motiverad än någonsin. Idag är en sån dag. Jag vet att det är jobbigt, slitsamt och att det kräver massvis av energi och styrka för att jag ska ta mig över den enorma väggen jag försöker klättra över. Men jag kan klara det, jag ska klara det. Varje steg kanske inte känns så storslaget just nu, men när jag blickar tillbaka ser jag att jag kommit otroligt långt på en ändå relativt kort period. De dagar när svackorna väl kommer fokuserar jag på att se de små ljuspunkterna som faktiskt finns i vardagen, eller inser jag helt enkelt att det kommer komma en dag inom en snar framtid då livet blir enklare igen. Oavsett om jag har en bra eller en mindre bra(dålig känns så tråkigt att säga) dag så längtar jag tills allting är klart, över. Tills jag kan sätta mig ner och andas ut, utan att få ångest inför nästa stora steg som behöver tas. Jag vill kunna känna mig tillfreds med livet överlag, inte bara för stunden.
 
Mest längtar jag till att kunna få bearbeta allt. Sakta kunna släppa taget. Att kunna förklara för alla runt omkring, åtminstone för dem som inte riktigt förstår eller vet hur det ska bete sig. Förklara varför jag resonerar som jag gör, väljer bort vissa saker, prioriterar på ett till synes skevt sätt. Men det kommer ta tid, det vet jag. Även om jag tar mig ur detta inom en hyfsad snar framtid, kommer det ändå finnas så mycket att sätta tänderna i efteråt. Men jag ska göra det, utan något som helst tvivel om det. 
 
Kortfattat: idag var en fin dag. Mina vänner, som jag allt för ofta tar för givet, är bland dem underbaraste som finns på denna jord. Och även när livet sviktar så vet jag att det finns ofantligt många fina människor som tror på mig. Det ger mig hopp och tro på att allting kommer bli bra till slut, att det kommer ordna sig.
 
 

Förhoppningar om regnbågar

Jag har haft ett bra påsklov, det har tillbringats med alla mina fina människor. Till största del uppe i Karlstad, med min underbara syster. Även lite kort med mina andra människor här nere. Och sen har jag även fått gjort lite nödvändigheter såsom att gå på jobbintervju och göra högskoleprovet. Främst har jag haft tid att tänka. På vad jag vill göra, vad jag vill uppnå, vilka håll jag skulle kunna tänka mig att gå åt. 
 
Jag har kommit fram till att jag inte alls är ledsen över att jag ska ta studenten. Tvärtom faktiskt. Jag är på ett sätt livrädd för allt som har med vuxenlivet att göra, det finns inga garantier längre. Samtidigt som det är spännande. Om bara ett par månader öppnas en rad ny möjligheter. Man kan testa olika kurser, resa, jobba, flytta, utforska. Givetvis kräver det en mindre inkomst, men det fixar sig. Jag är så motiverad att försöka hitta vad som är jag i allting. 
 
Och kanske är det inte så farligt att hoppas. Eller så dumdristigt att drömma. Så länge man har en liten gnutta tro på sig själv, och någon person vid ens sida som pushar en, så kan nog livet vara ganska fint ändå. Jag vill våga tro på det.

Living inside a dream

 
 
 

Home is where the heart is

Idag blir min fina storebror 30år. Ett stort grattis till honom. Det spelar egentligen ingen roll vilken stad någon av oss bor i, eller hur ofta vi träffas, när alla väl är samlade känns det som hemma. Det är allt för lätt att glömma att familjen, trots allt, är den enda fasta punkten jag kan vara "bara jag" i. Skulle inte finnas något jag utan dem. <3
 
 
 

Högskoleprov

Inte en enda sovmorgon denna veckan, och jag har lov?! Skandal. Idag ringde klockan vid halv sju. Var verkligen på gränsen till ett sammabrott, sömn är då underskattat. Ska spendera hela dagen på skolan. På en lördag. Jotack. Högskoleprov i all ära, mitt förnuftiga jag tyckte det var en superbra idé, kan ju behövas senare. Men det där jaget som vaknade i sängen för en timme sen kände sig inte lika taggad. Blir en tidig kväll idag igen....