'People who love to eat are always the best people'

Godkväll, eller godnatt snarare? Idag, eller igår kanske...? Äsch. Min lördag(!) har bestått utav riktigt familjemys helt enkelt. Vaknade vid halv tio och åt en rejäl frukost med pärona. Sen fixade vi oss snabbt innan vi begav oss mot årets första marknad. Var inte mycket att hurra för där, fick endast med mig två godisstrutar hem. Dock fick jag övningsköra därefter så det var väl tur i oturen att vi åkte dit ändå. Runt tretiden var vi hemma igen och satte igång med matlagning, trerätters stod på schemat (nämner nedan vad den bestod av). Med en proppfull mage satte jag mig på balkongen och pluggade lite, för att sedan avsluta med att läsa en bok medans tekoppen värmde min hand och jag njöt av livet i största allmänhet. Vid niosnåret åt vi efterrätt och sen har jag i princip bara vikt reklam. Har haft en ganska fin lördag och varit otroligt glad helt enkelt. Nu blir det sängen för mig!
 
Förrätt: paj; purjolök, skinka och ost.
Huvudrätt: Chicken Tandoori; kyckling, ris, dipp och sallad.
Efterrätt: wienertosca och...
...hemmagjord glass; med vaniljsmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback