Det där med självdisciplin och sparande...

Jag har ju, som jag sagt tidigare, gjort en budget över mina utgifter de kommande månaderna. Eftersom studenten/balen kräver en hel del pengar. Och när jag hade gjort klart budgetten tyckte jag att det var en helt okej summa varje månad. Jag hade råd att leva upp till liksom. MEN. Sen kommer ju det där med att faktiskt hålla sig till planeringen. Denna månaden hade jag utgifter som skulle hamna runt 2000kr. Vilket gör att jag egentligen inte alls hade råd med kinamat i torsdags, eller Donken igår, eller chips idag. Slutar jag köpa för det? Nej...
 
Jag kan sitta och bestämma mig för det idag, sen imorgon köper jag ytterligare något onödigt. Denna månaden skulle i grunden fokuseras på balen, eftersom den är före studenten. Men efter PA idag så strosade jag runt på stan med Felicia och hittade en otroligt fin klänning jag vill ha till studenten. Ingick den i april-lönens beräkning? Återigen, nej... 
 
Jag är väldigt duktig på att planera och organisera, men när det kommer till att hålla fast vid det är jag desto sämre. Mycket av det handlar nog om självdisciplin, något jag saknar totalt. Lyckligtvis nog brukar jag ändå få ekonomin att gå ihop i slutändan, men det innebär att de sista två veckorna består av enormt snålande. För att inte tala om den totala saknaden av sparande som jag egentligen behöver till livet efter skolan. Ajajaj...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback