Mönstrad klänning

Klänning från H&M - 99kr

M.A.T.H. = Mental Abuse To Humans

Denna dagen har bestått av pluggande, konstant. Först skola som höll på fram till halv tre. Sedan PA(projektarbete) i tre timmar. För att ägna en kvart på bussan, och sen åka hem och plugga matte. Har ett massivt prov imorgon och jag fattar INGENTING! Försöker verkligen att förstå mig på det vi håller på med, men antingen står det konstiga ord, eller så missar jag något tecken, eller så blir det bara fel ändå. Funderar starkt på att hoppa av Matte B och läsa upp det efter gymnasiet....dock funkar inte det då jag behöver poängen för att få ta studenten med giltigt betyg. Men ÄNDÅ!
 
Ja, för att inte tala om alla jävla bokstäver som krånglar till det...

Ego - Sexig, ytlig, blind.

Har precis kommit hem från bio, som jag såg med Lovisa. Först blev det kycklingtallrik på Campino, sen lite godisinköp. Vid halv tio rullade filmen igång. Vi såg Ego, en svensk film som handlar om en till synes ganska ytlig och snobbig kille (vrålsnygg om inte annat!). Oturligt nog förlorar han synen och tvingas gå ifrån sitt vanliga liv som gick ut på att festa och ragga. Istället vänds allt upp och ned, och mitt i allt grått och trist kommer hans nya personliga assistent in i hans liv. Han tar sig sakta men säkert upp igen, och mitt i allt vimmel genomgår han en operation som återför synen....
 
Ska inte avslöja hela filmen, händer en massa både innan och efter. Men för att kortfatta det hela så var den JÄTTEBRA! Fick ett par riktiga skrattanfall under filmen med, vilket förmodligen varenda kotte(läs ca 10 stycken andra människor) i biosalongen hörde. Helt klart sevärd film!
 

Narcissist (för en timme)

Älskade, underbara, tisdagar. Min favoritdag på hela veckan, om man bortser från fredag och lördag, haha. Slutar elva och har som oftast i alla fall någonting planerat under dagen. Direkt när jag slutat idag var jag iväg och fikade på Veras Café med Eva. Älskar att få ägna en timme i veckan åt att bara prata om mig och mina funderingar och förvridna tankar. Hoppas hon håller i, även om jag är motsträvig när det kommer till att ändra mina vanor och negativa tankar.
 
Efter våran fika gick jag på stan i någon timma. Ärligt talat så tycker jag att det är tusen gånger roligare att gå på stan ensam, än med andra. Blir att jag verkligen testar det jag vill, och ibland även tar något som jag normalt inte ens skulle överväga att prova. Idag är ett ganska bra exempel på det. Köpte en klänning som går emot alla mina principer. Nämligen en mönstrad, tajt och kortärmad klänning. Vanligtvis brukar dem vara enfärgade, utsvängda och tämligen långa. Men kul att variera sig kände jag, sen behövde jag även något att ha på mig på fredag(mer om det senare i veckan).
 
Sneakpeak på klänningen

Fusk-sovmorgon

Till min stora besvikelse hade jag tagit fel på dag igår, och det var gamla avsnitt av Two and a half men. Däremot gick det en film på tv, där självaste Ashton var med, tur i oturen så att säga. Med tanke på att filmen var slut ganska sent, resulterade det i att jag var redigt trött imorse. Inte sovit så himlans mycket uppe i Karlstad heller, så antar att det är en bidragande faktor. Men körde hur som helst en fuling och "gick till tandläkaren/fick inställd lektion" så att jag kunde sova ut lite. 
 
Nu sitter jag på Foton och väntar ut tiden, vill mest bara sluta så jag kan beställa min klänning. Hoppas innerligt att det inte är försent. Först och främst ska Michan hämta upp mig så jag kan komma dit. Förövrigt har jag inga planer idag, lugn dag!
 
Ypperligt coola tjejer som stod för skjutsen till Rosenfred!
 
 

Two and a half men

Nu tackar jag och bockar för mig. Har skola klockan åtta imorgon, och går enda till halv fyra. Wiho. Sen blir det att gå ner och hoppas på att min balklänning finns kvar. Håll tummarna! Lägger mig framför Two and a half men först, kan ju inte missa fina Ashton!

Sista dagen på sista sportlovet

Efter en fem timmars lång bilresa har jag nu landat på hemmaplan, rent formellt sett åtminstone. Har haft några väldigt fina dagar uppe i storstaden och jag kunde inte ha fyllt mitt sportlov med bättre människor. Lite snabb resumé av de senaste dagarna:
 
I fredags var vi som sagt och bowlade, jag sög rätt rejält på det. Hjälpte inte heller att ett tiotal välbegåvade bowlare efter en kvart kom in och spelade på banan bredvid oss. När dem fick strike åkte mina klot rakt ner i rännan. Tror att bollsporter är något som bör undvikas för min del, haha. Efter bowlingen blev det en lugn myskväll med lite spel och tjöt.
 
I lördags/igår åkte vi runt till diverse loppisar/secondhands och kikade lite. Fyndade ett par champagneglas och en bok(Genom dina ögon) som jag hört ska vara väldigt bra. Dock var plutten väldigt seg så jag, han och Veronika åkte hem och bädda ner honom i sängen. Blev ganska sysslolöst i några timmar och Veronika och jag fördrev tiden framför Mario Cart. Resten av folket kom hem efter sex och vi åt middag. Sen blev det lite Mello-mys och slappande resten av kvällen. 
 
Idag har vi inte hunnit med så mycket mer än att packa våra väskor och åka 35mil nedåt i landet. Och ja, nu sitter jag på slutdestinationen, min soffa, och funderar på om jag ska plugga eller se på film. Lutar mot det sistnämnda. Allt som allt har jag gjort mitt sista sportlov till ett mycket värdigt sportlov!
 
 

Uppe i storstaden

Har precis avklarat lite städning i lägenheten och välkomnat hem både Veronika och Isak, som varit på jobbet respektive skolan. Hennes hane jobbar dessvärre stängning idag. Vi har under de dagarna vi varit här hunnit med att fira systerns stora 27årsdag!, vara en tur i Skåre, hämtat pojken från skolan, strosat runt på stan, spelat lite Monopol och Alias, och igår kväll såg jag och Totte på Wrong Turn 5.

Just nu hålls det på att göra middag, och lite senare ska vi iväg och bowla. Har det allmänt mysigt och trevligt uppe i storstaden och njuter av lovet till fullo. Ber dock om ursäkt för usel uppdatering. Kära systra hade inte ett bredband som ville dela med sig, så kan inte koppla upp min dator på internet. Men kamera är med i högsta hugg och ni får en resumé av Karlstad-trippen i bilder när jag kommer hem. Hemfärden äger rum på söndag, men ska nog hinna lämna något mer inlägg till er innan dess.

- Önskar alla ett fortsatt bra lov!


Nu åker vi mot Karlstad!e

Blev idag vi åkte, får se hur bra uppdatering ni får under de kommande dagarna, men ska försöka med några inlägg i alla fall. Datorn och kameran är med så!
 

Städning och packning!

Idag kunde jag inte sova lika länge som jag kunde igår, drog mig upp vid halv tio istället. Solen sken och jag var faktiskt på riktigt bra humör. Därför tänkte jag att jag kunde anstränga mig lite extra och göra pannkakor till frukost. Dock ville inte stekpannorna samarbeta med mig och det blev bara trasor av smeten. Fick bli fattiga riddare istället, som var lagom degiga och sega. 
 
Trots den failade frukosten och alla moln som nu klär himlen har dagen hållt sig ganska bra ändå. Har städat lägenheten tillsammans med mamma, och börjat packa lite smått inför Karlstad. Ska åka upp och hälsa på Veronika(läs med familj) över helgen. Vet dock inte om det blir idag eller imorgon. Hur som helst så har jag som sagt börjat plocka fram kläder och lite annat smått. Det trixiga är alltid att lyckas få ned allt i resväskan. Ska försöka med det om en snart!
 

~


Veras Café


Filmen sög!

Idag tog jag en rejäl sovmorgon, till halv tolv, som den tonåring jag är. Filmen igår var skitkass. Jag och Jenny satt och kura ihop oss i sängen när vi såg den första och tänkte att vi förmodligen skulle dö dem kommande timmarna. Men sen när vi kom till bion tog det knappt mer än fem minuter tills vi insåg att vi överreagerat. Allting var väldigt klent gjort och när morden begicks skrattade i princip hela biosalongen. Så istället för att kalla den skräckfilm borde det stått rysarkomedi eller något, rena fiaskot i alla fall!
 
Nu ska jag slänga på mig ett ansikte och sen hämtar Michan upp mig. Blir att göra lite ärenden och sen ta en fika med henne!
 
 
 

Woop woop!

Planerna ändrades lite och det blev inget matteplugg idag. Istället har jag slöat framför datorn med mamma. Även krånglat med Nelly.com som verkligen inte vill sammarbeta med mig. Är på gränsen till att kasta ut datorn genom fönstret just nu. Fy!
 
Dock är jag supertaggad på bion! (Egentligen på att typ skrika ut allting på ett massivt dansgolv med hundratalsmänniskor.) Inväntar Jenny för att kunna kolla den första filmen. Får se om vi vågar oss ut till bussen sen, haha. Nu ska jag lyssna vidare på Gangnam Style,woho.
 

Fullspäckad dag.

Var uppe tidigt idag för att jobba med PA. Och det går verkligen framåt, åh, blir lycklig för varje gång vi gör framsteg. Felicia droppade mig hemma vid elva ungefär. Sen dess har jag hunnit ringa lite samtal inom PA, och även gjort klart en svenskauppgift som jag låg efter med.
 
Övriga planer för dagen är att plugga matte med Lizette och Jenny, har prov efter lovet och jag fattar verkligen ingenting. Dags att ta tag i det känner jag. Därefter ska jag och Jenny se Motorsågsmassakern för att vara redo inför uppföljaren som går på bio ikväll. Hoppas den är bra! 
 
 
 
 

Kvällsmat á la Lovisa!

Runt sextiden hoppade jag in i bilen med Lovisa och vi åkte mot Hajen. Fick köpt lite proviant där och landade strax därefter hemma i hennes säng framför tv:n. Lite senare skjutsade vi hem hennes bror och sambo, och passade på att glida genom stan med hög musik. Underbar känsla att åka ENSAMMA! Avslutade kvällen med att äta lite kvällsmat, som Lovisa självklart lagade till oss. Fin kväll!
 
Nu tänkte jag zappa lite på tv:n, har en lång dag framför mig imorgon. Medans alla andra ligger och sover, då vi faktiskt har lov, ska jag och Felicia göra lite PA-arbete. Hörs imorn!
 

And the snow keeps falling!

Har precis varit ute med reklam i sisådär tre timmar. Var faktiskt riktigt skönt att få röra på sig, och för en gångs skull var det rätt behagligt väder. Det varken blåste, regnade, var för soligt(man svettas som en gris i de lägena) eller var för kallt. Det var bara allmänt grått och svalt. Så nu har jag gjort min träning för denna veckan + boxningen!
 
Dock började det snöa när jag kom in. Tycker faktiskt att det kan avta snart, vi är ju ändå påväg in mot mars. Jag vill ha vår och sol. Kunna gå i mina fake-Converse och skinnjacka. Slippa vantar, mössa och halsduk. Börja längta efter sommaren helt enkelt!

Bloggdesignen!

Har försökt trixa med bloggdesignen hela dagen. Främst headern. När jag väl fått till en jag ville ha, så såg det extremt fult ut tillsammans med bakgrunden. Och jag är inte sådär asgrym på att trixa ihop allting. Så nu får denna duga sålänge. Och jag som skrev att en av anledningarna till att jag bytte blogg var för att jag förstod mig på blogg.se:s kod/stil-mallar bättre, haha.
 
Har varit en lugn dag överlag. Kollade på en dansfilm, Honey, innan och förundrades av hur begåvade en del människor är. Hur dem lyckas få både under-och överkroppen att känna rytm och sedan göra massa hopp osv. Det vore inte helt fel att kunna göra det på dansgolvet. Istället för de orginella handviftningarna man kör på till varje låt. 
 
Det var denna headern jag gjorde först, men den såg skev ut till resten av bloggen

FemtondeFebruariTvåtusentretton

 

Träningsvärk och dansfötter!

Det blev utgång igår, med i princip hela 10BF. Oscars körde samarbete med den nya Apple-butiken, och därför fick alla gratis inträde mellan 21.00-23.00. Innan vi drog till Oscars var vi några som hängde hemma hos Lovisa. Spela lite TP, prata och mest umgicks. Runt tiosnåret drog vi ner till Oscars. Till en början var det rätt dött där inne, men vid tolv började folk strömma in. Kvällen blev ganska bra, helt okej i alla fall. Dock har jag rena dansfötterna idag, vilket betyder att jag knappt orkar gå med dem för att dem är ömma och trötta, haha. 
 
Hade även box/step på idrotten igår, vilket har resulterat i att jag har träningsvärk i varenda kroppsdel. Blir nog bara att ta det lugnt idag. Ska åka iväg och köpa lite godis, sen mysa ner mig framför en film och vara allmänt slö!
 
 

Valentine's Day!

Idag är det Alla ♥ Dag som antagligen alla redan vet. Eftersom jag är en av alla singlar i världen, så firade jag det med det näst bästa alternativet, nämligen mina vänner. Elinda, Amanda, Lovisa och jag satte mysfaktor i Åkesson's källare och dela lite extra kärlek med varandra. Vi såg på Stolthet och Fördom(versionen från 2005) och även Step Up. Fina filmer, passande till just denna dagen. Sen blev det såklart också att äta godsaker, min kärlek till onyttigheter var helt klart värd att uttrycka just idag!
 
Hade en mysig kväll med trevligt sällskap. Nu tänkte jag krypa ner i min sköna säng och glädjas åt hur fint livet kan vara!
 

Första inlägget!

Här är min nya blogg. Förmodligen kommer jag stanna här ett tag, vilket jag sagt i varje ny blogg jag skaffat. Men jag behövde en ny, blank, sida för att hitta motivation. Så från och med nu lovar jag massor med inlägg och bilder. Och designen ska jag fixa när jag har lite mer tid.
 
Nu ska jag kila mot Elinda. Men ja, välkomna till min nya blogg!