Sommartid?

Folket kom hem lite senare än beräknat igår, vilket resulterade i att jag låg halvdöd i soffan när dem ringde på dörren. Isak stöp i säng nästan direkt. Sen vaknade jag till efter lite tandborstning. Jag och Veronika satt och tjötade fram emot tvåtiden. Eller tre kanske? Det ändrades ju till sommartid igår uppenbarligen, så är lite vilse på klockan. Vaknade vid halv elva idag och tyckte jag sovit bautalänge, tills vi kom på att det försvunnit en timme ut i ingenstans.
 
Blir lite frulle här nu, sen har vi inga planer för dagen(än så länge).

Två kustensläkten i storstaden

Sitter i systerns lägenhet medan hon och Totte-släktet ska på födelsedagsmiddag/fest. Valet stod mellan en tågresa hit vid samma tid, eller att åka igår och fördriva tiden på bästa sätt i deras lägenhet - jag valde det sistnämnda. Var som sagt och hälsa på brodern min igår. Blev dessvärre en snabbvisit då vi kom upp vid middagstid, och Veronika o.co. skulle åka vid fem. Men det hanns med både påskmat och tårta innan bilen begav sig mot Karlstad.
 
När vi rullade in i Skattkärr igår hämtade vi upp Tottes kustsläkte(Ida och Basse) och landade hemma på Haga runt sjutiden. Blev inte särskilt livat med tanke på att alla varit uppe tidigt igår, så vi åt lite kycklingspett och slöade framför tv:n. Idag har vi hunnit med att vara nere på stan en sväng, sen ätit lite lunch innan dem åkte mot det andra kustensläktet.
 
Vad ska Cassandra göra ensam på påskafton då? Jo, hon ska ta sig ett efterlängtat, varmt, bad. Sen ska hon plocka iordning lite i den två:an hon befinner sig i, eftersom vi alltid stökar ner så himla mycket. Därefter ska hon mata av ett par avsnitt av How I Met Your Mother, innan hon kilar ner till affären och köper lite gott för ikväll. Förhoppningsvis är Veronika och Isak hemma efter nio någon gång, och då vill jag bara ha en mysig hemmakväll. Så ser planerna ut för mig!
 
- Glad Påsk!
 
Finaste systra mi<3
 

En tankeställare?

Klockan slog precis tre och nu har jag officiellt påsklov. Haft en otroligt slö skoldag så kan nog säga att jag påbörjade lovet lite smått redan imorse. Ska snart ta bussen mot stan och möta upp Elinda. Sen vid femtiden ska jag ta en fika med Anna, hoppas på att det blir en lyckad träff!
 
Har även hunnit med att besöka det där fina, röda, rummet idag också. Där jag alltid får stångas med mina egna tankar och värderingar. Kom fram till att jag faktiskt har turen att få mina drömmar uppfyllda, om jag bara lär mig att prioritera lite. Ska därför börja ta tag i mitt liv(vilket jag gjort det senaste halvåret känns det som?!) och börja hålla i både pengar och ångesten. Och för första gången någonsin ska jag leva upp till det också. Det där med etik och moral har gnagt sig fast i mitt huvud sen religionslektionen. Förhoppningsvis är jag tillräckligt smart för att använda mig av det, istället för att störa mig på det.
 
 
 
 

I wanna be a billionaire, so fucking bad

Jag vill inte ta denna jä*la studenten längre. Allting kostar multum. Balen går på minst 4000kr. Och studentfesterna kostar runt 1000kr om man ska hitta kläder också. För att inte tala om den jä*la studenten i sig som går på miljontals kronor. ÅH!
 
Sen ska man ha råd med att leva under tiden med, hur tusan får folk ihop det?! Med kläder, mat, resor, buss, mobilpengar, födelsedagar osv. Sen tycker jag att det är otroligt kul att slänga pengar i vattnet med. Kompis det går bra nu!
 
Jag ska nog lägga mig under täcket och gråta en skvätt över mitt urfattiga liv......

Biljett - check!

Från en planerad resa till Karlstad, till en inställd resa, till en återinsatt resa igen har jag nu köpt biljetten som kommer ta mig ca 35mil upp i landet. Fast istället blir det på lördagen, vilket innebär att jag får en dag extra med min kära broder som jag träffar sisådär en gång om året. Åkte ner i ultraspeed innan skolan skulle börja för att slippa betala multum. Vilken himlans tur att jag har en sådan fin vän som ställer upp jämt.
 
Nu ska jag försöka göra klart mina engelskauppgifter och tagga påskmat. Från att ha haft en ganska dålig start på dagen, med failade pannakakor och spruckna händer, till att ha både en resa, påskbuffé och en underbar vän.
 
- Puss på min värld!
 

Planer för veckan

Idag är det tisdag, min favoritdag av vardagarna. Skolan var snabbt avklarad, likaså projektarbetet. Därefter njöt jag av lönen och tog en glass på Donken med Mathilda. Det är verkligen inte förvånande att jag är pank efter sisådär två veckor, men jag ska försöka bättra mig!
 
Har en härlig vecka framför mig. Den är fullspäckad av saker(någorlunda) vilket betyder att varje dag kommer kännas meningsfull. Älskar att ha saker planerade. Ser främst fram emot att åka och fira brodern min som fyller 30år nästa vecka. Men det ska även bli skönt att komma iväg från Varberg och spendera halva lovet i Karlstad. När jag kommer hem väntas andra spännande saker.
 

Café: Mignon

En underbar dag börjar gå mot sitt slut. Hade en intressant religionslektion där vi diskuterade etik och moral. Varje gång jag tycker att jag kommit på en logisk tanke så har vår lärare en förmåga att ändra ens perspektiv till något skevt, men jag gillar det, det är lärorika timmar! På fotolektionen spenderade Jenny, Mathilda och jag ungefär en kvart åt att fota, och resten åt att fika på Mignon. Eftersom lönen rulla in på kontot idag kände jag för att unna mig. Även om äppelpajen inte var så jädrans god så var det ändå mysigt att sitta och prata skit och dricka varm choklad. Efter skolan har jag hunnit med att äta lite mat, tvätta, se på Ullared, och äta våfflor som ni ser i nedanstående inlägg.
 
Fick även ett lycko-sms i skolan förut. Mer om det får ni veta imorgon!
 


POT: Våffeldagen


The A Team

Hittat en helt underbar cover på Ed Sheerans låt The A Team. Lite mer tempo i denna versionen. Lyssna! 
 

Vårtecken

Idag bjuds vi på en sol här nere i Varberg. Har varit ute på promenad i två timmar nu och det var otroligt varmt ute. Förutom vindpustarna som kom lite då och då. När människor börjar skymtas på trottoarerna, eller när gubbarna börjar klättra i träden och tanterna rensar grenar så får jag vårkänslor. Även om jag vet att snön kommer titt som tätt så hoppas jag faktiskt att våren är på gång nu. Längtar efter lätta kläder och converse, te på balkongen, och långpromenader med vänner.
 
Ska baka lite tänkte jag, sen blir det nog att försöka göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Imorgon kommer löningen och då kommer livet ta fart igen(åtminstone några timmar).
 

23 Mars 2013

Godmorgon alla fina. Som den icke-tonåring jag är har jag varit vaken sen halv nio. Har hunnit med en hel del faktiskt. Checkat Instagram, både installerat och avinstallerat en app, spelat lite CandyCrush, läst bloggar, och nu sista timmen har jag matat av två avsnitt av How I Met Your Mother. Att jag sen har ägnat två timmar åt onödiga saker är orelevant, haha.
 
Har inga planer för min lördag, eller helg överhuvudtaget. Ska försöka få gjort lite läxor och vika reklam, så långt sträcker sig min planering ungefär.
 
 

'Ge mig nåt som tar mig någonstans'

Idag är jag trött på: dieter, träningsprat, lärare, skolarbeten, latmaskar, studenten, alkoholister, killar, snön, pengabrist, egoister, självförakt, vardagligheter.
 
Dålig dag. Just nu, i den här episoden av mitt liv, händer så otroligt mycket hela tiden. Förändringar, framsteg. Jag står hela tiden inför nya val och möjligheter. Nya dörrar öppnas, drömmar går i uppfyllelse. Och jag har gått omkring i flera veckor och känt mig ganska lycklig. Men det är för allt som är JAG, för min egna utveckling. När det kommer till min vardag, min omgivning, så är jag så otroligt trött. På att alla prata om samma saker, varje dag, konstant. Kanske om jag engagerat mig i att träna, eller börja på dieter, eller längtat till studenten, ja då skulle jag antagligen känt mig lycklig dygnet runt. Men jag är så otroligt less på det, för det är inte mina intressen, inte alls. Ska försöka fokusera på den delen av mitt liv som faktiskt gör mig glad. Det vill säga, den delen av mitt liv som är JAG. Sen, om några månader - när allt som är "nu" lagt sig - ska jag lägga energi på resten av mitt liv.
 
(Ibland önskar jag att andra kunde se världen genom mina ögon, så jag slapp framstå som en jävla pessimist. Det handlar liksom inte om att se på allt negativt, utan det faktum att allt ser likadant ut. Likadant är tråkigt.)
 
 

How I Met Your Mother

Det räcker med att man vänder huvudet från fönstret i två sekunder så är det helt plötsligt natten ute, sinnes... Precis som alla andra fantastiska tisdagar slutade jag vid elva idag. Sen har dagen bjudit på lite möten, och nödvändigheter. Så mycket som händer hela tiden, i mitt annars så händelselösa liv, så jag blir helt utmattad. Skulle kunna lägga mig för natten nu egentligen. Men har några måsten kvar att göra, sen är det en ruskigt bra serie på tv vid nio, så får nog bli en sen kväll ändå.
 
Har även börjat nörda How I Met Your Mother. Är så trött på att tv:n visar samma avsnitt elvatusen gånger, så bestämde mig för att se om hela serien från början. Och den är t.o.m. bättre när man ser den på datorn, haha. Att avsnitten sen bara är 20minuter långa är sjukt bra. Lär ha matat av denna serien innan april månad börjar....
 

Without any make-up on

Nästan alltid när jag ska fixa mig för utekvällar osv. så hamnar jag och Morgan i samma eviga diskussion. Han anser nämligen inte att det är någon skillnad om jag har smink på mig eller inte. "Det syns inte". Och sedan följs det upp med, "ni tjejer använder det bara för att ni är osäkra". Vi brukar inte komma fram till ett gemensamt svar på dem diskussionerna, det slutar med att jag går därifrån och tycker han är allmänt efterbliven som har det synsättet.
 
För, för det första, det ÄR skillnad. Jag är inte en superstylad person, som använder miljontals olika produkter när jag sminkar mig. Men bara att ha på foundation och mascara gör en avgörande skillnad. För det andra, jag är precis lika osäker MED smink som utan. Jag tror inte att killar kommer svärma efter mig bara för att jag kletar in hela ansiktet med smink. Däremot kan jag känna mig mer bekväm i att dölja finnar eller påsar under ögonen med det, men det är ju som med allt annat. Är killar också osäkra då? Med tanke på att en del av dem går runt med keps/mössa dygnet runt. För det är faktiskt samma sak. Man har det för att man känner sig bekväm i det, kanske för att man har en dålig hårdag. Men när det kommer till killar så är det ju givetvis en helt annan sak...
 
Om jag ska beskriva varför jag använder smink (på ett metaforiskt sätt) kan man se på det såhär:
Du har en helt okej snygg skinnsoffa(läs ansikte). Den är stilren och behaglig att sitta i, däremot ser den ganska tråkig ut i jämförelse till resten av rummet. Om du istället slänger på några kuddar och filtar(läs smink), så ser den genast mer inbjudande och varm ut. Det innebär inte att du tycker att soffan i grunden är ful, eller att du är rädd för varandra ska tycka om den, men med kuddarna och filtarna blir både soffan och övriga rummet(läs kroppen/kläder) komplett.
 
Sammanfattning: smink är inte avgörande, men det gör skillnad.
 
 
 

En-sån-där-dag - vakna på fel sida

Startade dagen med att försova mig. Jag är alltid "vaken" när jag stänger av alarmet, tills mamma kommer in en halvtimma senare och frågar om jag inte ska gå upp. Då inser jag att jag inte alls var vaken, och lovar mig själv att gå upp på direkten nästa dag(vilket nästan aldrig inträffar). Sen skulle jag dra en locktång genom håret, vilket resulterade i att halva håret blev hyfsat lockigt och resten rakt. Måste införskaffa en locktång som inte har årgång 90-tal. Klar i lagom tid uppstår nästa hinder då mina nycklar ALDRIG ligger där jag förväntar mig. Hamnade istället i Lovisas bil tio minuter försent, för att bara komma några meter innan jag lite fint får förklara att mobilen ligger kvar hemma. Slutligen sitter vi i bilen påväg till skolan och till min stora förvåning sitter det en toffla i skon. 
 
Det här är en-sån-där-dag. Ni vet, när det räcker med att bara öppna ögonen för att inse att allting kommer motarbeta en. Jag skulle faktiskt våga påstå att det beror på vilken sida jag vaknar på. Vaknar jag på höger sida (med huvudet mot väggen) så är jag oftast bra mycket piggare och gladar. Vaknar jag istället på vänster sida (mot dörren) så känns allting grått och jobbigt. Ska försöka styra mitt undermedvetna till att vakna på höger sida imorgon, får se hur det går med det!
 

Framgångsteologi och Livets ord

Startade min söndag med tre timmars promenad. Eftersom jag tycker att det är så himla roligt att vara ute med reklam valde jag ryggsäcken framför vagnen. Vilket ledde till att jag fick gå hem och fylla på i etapper då ryggsäcken inte rymmer allt på en gång. Men det var uppfriskande. Nu har jag både fått frisk luft och ryggskador! 
 
Resten av kvällen lär jag spendera med framgångsteologin och Livets ord. Även om det är en tråkig religionsuppgift, så kommer jag på mig själv med att sitta och skratta flera gånger. För det finns verkligen helt sjuka tankar om livet och Gud. Ulf Ekman är så högt åtsatt av satans alla demoner, så därför har han rätt till en villa och en dyr bil? Och dem som är fattiga och sjuka är för svaga i sin tro? Jag som trodde att alla människor var jämställda enligt Gud. Kanske inte är så konstigt att jag får knega runt med reklamjobb och ömmande axlar ändå, jag är ju ingen vidare troende. Haha, skämt åsido. Men finns många ologiska tankar alltså.
 
 

POT: Födelsedagstårta


'Det skulle aldrig va över för dig'

Håkan har släppt en ny låt, äntligen. Och i april släpper han sin nya skiva, fint. Längtar tills jag står där i folkmassan och ser honom, på Putte i Parken i sommar. För jag SKA göra det. Åh, fina människa, du gör livet lite lättare att leva.
 

16 mars 2013

Ny dag, nya tag. Gårdagen var en intressant kväll. Såhär i efterhand kan jag inte mer än att skratta åt det, men fy vilken sunkig kväll det var. Träffade dock en massa trevligt och bekant folk så det klarade upp sig ganska bra. Haha.
 
Idag vankas här födelsedag. Morgan blir hela 46år, och sen har dem även sin förlovningsdag idag. Ska ha hit lite folk på middag, sen blir det nog mest en lugn hemma dag. Men först måste jag fixa present!

'Jag är ett tappat självförtroende'

En timme: andas in, andas ut. ångest. hjälp. andas in, andas ut. tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen.  panik. andas in, andas ut. jag vågar inte. vågar jag? andas in, andas ut. jag vill inte. fast jag vill. andas in, andas in, andas in...
 
För Michan, Lovisa, Veronika och alla andra som läser detta med ett fånigt leende på läpparna, jag klarar nog inte det här. Alls. För jag tror inte på det, på mig, alls. Men jag gör det, för er. För att ni tror på mig. Och jag tackar er redan på förväg för att ni puschar mig.
 
...andas ut. 
 
Spela cool (inombords - iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih)

'När det är fredagskväll, och veckoslut'

Sitter i skolans café tillsammans med Lovisa och Felicia medans våra hurtiga klasskamrater simmar. Minns inte när jag badade på badhuset sist, eller badade överhuvudtaget. Antagligen före man började bry sig om allt som har med utseende och ångest att göra. 
 
Slutar klockan två idag. Sen tar jag, precis som alla andra, helg. Just nu vill jag mest att dagen ska vara extremt lång och stillastående. Men antar att fredagskvällen är här inom kort, och då kommer den där ångesten kännas i varje ådra jag har. Fy. Ska bygga mig en tidsmaskin, så man kan hoppa över alla jobbiga beslut och måsten, och  hamna i den tidsrymden där allting redan är avklarat. 
 
 

POT: Sommaralbum


Angående "ett foto om dagen"

Jag vet att jag för ett par veckor sen sa att jag skulle börja ta en bild om dagen. Mest för att faktiskt ha något att sätta in i ett 2013-album. Men jag har inte haft någon motivation till det eftersom allting känns likadant. Det är snö ute, mitt rum ser likadant ut, och egobilder blir bra tjatigt. Sen att ta en bild på t.ex. en sko 'bara för att' tycker jag känns lamt. MEN, eftersom jag fått önskemål om att göra det ändå, så ska jag försöka igen. Börjar redan ikväll faktiskt, så håll utkik!
(Ska bara komma på vad jag ska ta kort på först...)
 

Det där med att plugga, ja...

Då var ännu en studiedag över. Har jag fått gjort något vettigt då? Nej! Jag skrev ner anteckningarna till provet på ett papper, sen kom jag liksom inte längre. Har ägnat större delen av kvällen åt att först stå och posa framför kameran. Jag ska verkligen, verkligen, inte satsa på modellyrket känner jag. Bilderna blir skeva och fula, haha. Men det är roligt vilket som.
 
När jag stått där och tagit hundra bilder från samma vinkel utan resultat gav jag upp och hamna framför photoshop istället. Eftersom jag har uselt tålamod och PS slängde upp "stoppskyltar" i ansiktet på mig hela tiden blev resultatet inge vidare. Men jag orkar inte pilla mer. Nu får denna header jag har duga för en bra framtid. Det är ju trots allt innehållet på blogget som spelar roll, inte sant? (Jag är ju så extremt intressant i mina inlägg liksom)
 
Nu ska jag försöka nöta in provanteckningarna, har ju inte haft hela dagen på mig eller så, nej. Lär bli en sen kväll för Cassandra....
 
'Spegel, spegel, på väggen där. Det är skrämmande hur snygg jag i dig är' (Lol)

Fika på Bruket

Snön fortsätter falla i drivor. Skulle det inte bli vår? Jag som saknar sol och värme. Får väl be den där gubben uppe i det blå att sluta vara så bitter.
 
Har ägnat förmiddagen(de två timmarna jag varit vaken alltså) åt att fika på Bruket med Eva. De har gjort om bowlingslokalen i Varberg till en restaurang/pub/fik/konferenslokal/spelhall med bowling. Var riktigt hemtrevligt nu faktiskt. Drack en kopp kaffe samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord. Underbart!
 
Idag har vi nämligen studiedag. Har aldrig riktigt tänkt på att en studiedag faktiskt är en dag då man ska studera hemma. Har tänkt det som en planeringsdag för lärarna och en förlängd sovmorgon för oss elever. Men nu när jag kom på det är det ju jättebra att vi får en hel dag att sitta hemma och plugga, i lugn och ro. Dock gör jag det väldigt sällan, ledighet är mer lockande. Men kanske ska plugga lite inför morgondagens prov trots allt, catch the day ungefär.
 
 
Ett snövitt Varberg
 

När allting går emot ska jag hålla kvar (jag svär, jag svär, jag svär)

Har ätit en sen frukost och ska alldeles strax bege mig ut med reklamen. Hoppas för allt i världen att vädret håller i sig. Är hyfsat fint just nu, men de där molnen ser bra luriga ut, får hålla tummarna. Förövrigt har jag inga större planer idag. Har i princip gjort klart alla läxor och måsten, så ska nog mest gotta mig åt vilket bra liv jag har just nu.
 
Har även börjat nörda Alina Devecerski som en idiot. Eftersom jag är en sån som avskyr alla nya hits, då de spelas miljarder gånger, har jag inte ägnat värst många minutrar åt hennes låtar. Och när vi såg henne live blev jag inte särskilt imponerad heller. Men nu när hysterin lagt sig och alla lyssnar på Mello-låtarna istället, så har jag gett henne en chans. Med andra ord, jag spelar låtarna om och om igen. Sån är jag. Och till alla människor som håller på att antyda att låtar och artister kan bli 'såå gamla' - musik kan INTE bli gammalt. Finns inget bäst före datum för det!
 
Nu blir det promenad i vårvädret!

And she will, be loved

Har varit ute på en kall långpromenad. Fyllt huvudet med frisk luft och lite för hög musik. Men det var bra, för jag är glad. Just nu är jag faktiskt riktigt glad. Varför?
 
För att jag insåg i torsdags att jag har väldigt fina personer i min tillvaro. Som jag verkligen har roligt med, men jag både säger det och umgås med er för sällan. Ni får mig i alla fall att skratta och sluta tänka på allt grått och kallt. Ni låter mig vara jämlik med er. Och jag vet inte varför ni gör det. Men jag har bestämt mig för att sluta undra det. Uppenbarligen räcker det att bara vara jag, och även om JAG inte vet vem jag är, så påstår ni att det finns ett jag trots allt. Det gör mig glad. Och jag kommer inte sakna er efter studenten, för ni kommer finnas kvar efter studenten. Jag vill och tror faktiskt det. 
 
Jag tycker ni är dunderbra!

~

 

I'm a 90's bitch, I love it!

 

100 - dagars: 90's

Här sitter la jag proppmätt efter en god middag och med ett vaglande(nytt ord, aca. vagel i) öga. Har sprudlat runt på halvtrötta moln hela dagen, som alltid efter en dunderbra kväll med mina fina kompisar. Igår var det då 100-dagars, med temat 90-tal. Det var fullt av magtröjor, färglada byxor, fotbollsspelare, våfflade hår och raggare på Oscar's. Själv gick jag mot strömmen och var ett saknat Gameboy, vilket de flesta faktiskt såg, trots mina extremt usla sykunskaper. Det spelades en massa 90-tals musik, nostalgitripp till tusen. Igår fick jag även släppa allt grått och skevt, och bara ha kul. Jag hade en riktigt bra kväll, blir allt vanligare med mina underbara klasskamrater. Kommer sakna dem efter studenten...
 
Såg/hörde även min vackra Elinda sjunga solo på Unplugged. Den rösten är obeskrivligt fin. Inte nog med att jag fick gåshud av alla vackra toner, jag grät även som en liten barnrumpa, för att det finns så otroligt mycket känsla bakom stämmorna och orden. Åh. Fysatan vad jag är stolt över att vara den tjejens vän alltså, hon kommer gå långt!
 
Dagen efter-looken, livet äger just nu!

90-tals tema?

Jag har fått gjort lite engelskaläxa och ska strax sätta mig framför ännu en. Skulle läst The Notebook, men orkade verkligen inte, så ser på filmen istället. Bra Cassandra! Har haft en ganska fin dag, till största del tack vare vädret. Tror allt att våren kommer nu. 
 
Har dock ett problem. På torsdag är den sista studentfesten, 100-dagars, och temat är 90-tal. Vad tusan ska jag vara?! Har försökt att söka runt på allt från mode, till musik, till barnprogram/filmer. Men jag kommer ingenvart! Funderade på typ Mario eller något, men jag har då varken röda hängslebyxor eller keps, så det gick åt skogen. Sen kan jag inte riktigt köra på Spice Girls eller Backstreets Boys ensam, det vore lite tragiskt. Så om någon har en idé får ni mer än gärna slänga in ett förslag, jag börjar få panik!
 
Blir The Notebook och chips medan jag funderar vidare!

Be the change you want to see in the world


Fotbollsturnering-insamling för Barncancerfonden

Jag hade börjat lite fint igår på ett inlägg, men jag somnade halvvägs in i det. Nu ska ni i alla fall få en liten resumé(skriver det i varje inlägg?) av min helg. 
 
I fredags jobbade jag häcken av mig för att göra klart det sista på vårt PA. Runt femtiden fick jag dessvärre lägga det åt sidan då jag, Lovisa, Lizette och Felicia skulle föra hos Felicia. Blev att käka lite nudlar och, tråkigt nog, prata ännu mer om vårt PA. Vid tio drog vi ner till Oscars och stod i en stillastående kö. Var svinkallt och drygt, men vi kom in tillslut. Sen trågade sig tiden sakta framåt, och slog slutligen tolv, då Alina D. gick upp på sen. Det var trångt, varmt och skrik konstant i 40minuter. För er som frågat, nej hon var inte bra. Eller jag hade inte tillräckligt bra hörsel för att höra det i såna fall. Vid två landade jag i sängen hemma, sur för att ha kastat bort onödiga pengar, och fylld av ångest inför morgondagen.
 
På lördagen ringde klockan kvart över sex. Tog en fördröjd sovmorgon till kvart i sju och fick panik. Vid kvart över sju hämtade Mathilda och hennes mamma upp mig och vi körde mot idrottshallen. Sen gick resten av dagen åt till att förbereda, genomföra, och utvärdera vårt PA. Vi höll alltså i en fotbollsturneringen för att samla in pengar till Barncancerfonden. Det var sjukt mycket folk, en hel del matcher och enorm försäljning i kiosken. Hela dagen rullade faktiskt på oerhört bra, förutom ett och annat olycksfall. I runda slängor tror jag vi fick in ca 4000kr - på inträde, lagavgift, lotteri, kiosk och ren skänkning. När jag landade hemma vid fyratiden ägnade jag ytterligare två timmar till att utvärdera. Sen släppte all press och ångest som legat och tryckt de senaste tre veckorna, och jag somnade klockan sex på kvällen. 
 
Söndagen fick ni en sammanfattning av i föregående inlägg. Nu är det viktigaste skolarbetet så gott som färdigt, lite småjobb kvar bara. Så istället för pressen på att få ihop det börjar ångesten inför studenten att gro inom mig. Men vad vore väl livet utan lite panik och stress ibland? Vila kan man göra när man är död.
 
Mathilda hölls mic-ansvarig under turneringen, fler bilder kommer

13timmars sömn

Jag vet att det varit tyst här under helgen, men jag lever. Har bara varit väldigt stressigt från torsdagskväll tills igårkväll. Och jag la mig för att vila vid sextiden igårkväll, vilket ledde till att jag somna för natten och vaknade kvart över sju. Har alltså sovit i 13 timmar inatt. Ska redogöra både fredagen och gårdagen. Men inte nu, för jag är trött(konstigt nog). Idag kan sammanfattas av fint väder, reklamutdelning, film, god mat, och inräknat i allt jag nyss nämnde - Lovisa. Vi hörs imorgon!