Tjuvstartar hösten

Så kommer september med dunder och brak. Eller med kyligare vindar och mörkare kvällar rättare sagt. Inte mig emot. Jag rotade fram min första hösttröja idag. Ni vet, en sån där riktigt varm, tjock, stickad tröja. För att välkomna hösten. Kommer med största sannolikhet svettas ihjäl, men det är ju senare timmars problem. Förutom stickade tröjor förde början av september även med sig ett anställningsavtal som gäller till juni-16. Har alltså garanterat jobb i nästan ett år framöver. En stor lättnad då jag levt ut mina sista sparpengar på hyra och flytt. Så nu kan jag förhoppningsvis börja bygga på sparkapitalet igen, för att istället kunna spendera de pengarna på resor och annat skoj.
 
Kommer jobba på Ica precis som jag gjorde i våras. Har försvunnit och tillkommit lite nya ansikten under sommaren, men i det stora hela är allting sig likt och jag trivs. Man kommer in i det snabbt igen, arbetslivet, och jag tror att det är precis vad jag behöver nu. Lite sysselsättning under dagarna. 
 
Dagen i ära ska jag springa några ärenden på stan och umgås med min pojkvän. Lediga dagar är rätt så uppskattade de med.