Ramlar dåliga gatan fram

Fredag och helg. Jag vaknade lite för sent idag, men de få planer jag har kan jag skjuta fram lite. Ska till banken en snabbsväng och sen ska jag hämta ut min Håkan-biljett! Var ju tänkt att jag skulle gått förra året, men det var så mycket känslomässigt kaos att jag inte klarade av det. Nu tänkte jag ge det en andra chans. Så i juni får jag äntligen se denna gudomliga man, han som räddat mig så många gånger. Med min allra finaste Hurricane och den lika fina Felicia. 
 
Imorgon ska vi upp till Jazzhuset i Göteborg och fira att Shoreline fyller 10år. Slår vad om att det kommer bli superkul. Massa fint BD-folk, bra musik och lite omgivningsbyte. Sen får jag ju träffa mina saknade vänner också så det gör väl hela kvällen!
 
Utöver det har jag inte särskilda planer för helgen. Lite tvättning och handling bara, sånt där som samlar vuxenpoäng.
 

Det finns inte mycket man kan hålla särskilt länge

Smyger mig tillbaka, med allt det där som faktistk är lite bra ändå.
 
Sitter hemma hos Hurricane och dricker te. Lyckades dra mig upp redan vid tio idag faktiskt, första gången på flera veckor. Har lite måsten att avverka så lika bra att ta sig upp i tid. Har ett möte på försäkringskassan om ca två timmar, sen ska jag fika med den där fina tanten. Hon håller i, trots att jag inte förtjänar det egentligen, inte på långa vägar.
 
Det har hänt en del bra saker på sistone faktiskt:
- Jag har blivit med linser. Det är minst sagt ovant, det där med att stoppa in saker i ögona. Men när de väl är i trivs jag ofantligt bra i det. Tacka gudarna för att kelögdheten inte gör sig så märkvärdig. 
 
- Jag har äntligen fått en tid hos VPM (vuxenpsykiatrinsmottagning) och förhoppningsvis får jag någon bra samtalsperson där. Någon som är lite mer specificerad på depression och ångest osv.
 
- Jag har börjat gå på möten på Ungdomsrådgivningen. Där man pratar om droger, alkohol osv. Mest för att få lite mer information om det och för att jag ska kunna argumentera lite. Det är ju inte bra att ta sånt, det vet jag, men ibland slutar hjärnan liksom bry sig. Så kanske kan det här ge mig lite klarhet när jag fattar mindre bra beslut.
 
- Min sjukskrivning går ut på fredag. Har ett möte med läkaren inbokat nu i veckan, ärligt talat vet jag inte vad som beslutas då. Man blir lite smått galen att gå hemma, även om man mår dåligt. Men att kastas ut i arbetslivet nu på direkten tror jag inte att jag klarar av. Vi ska även lägga upp om lite nya mediciner (hoppas jag) då jag slutat ta mina antidepressiva och mina sömntabletter inte hjälper ett skvatt. 
 
Det är väl det som står för det bra och roliga i mitt liv just nu. Dagarna är ganska sysslolösa i övrigt. Jag har lite svårt för att se de små framstegen vi tar, det blir som en grå dimma över allt. Men om jag skriver upp det som faktiskt är bra, eller som gör skillnad, så kanske det blir lättare. 
 
Sen kan det vara skönt för er att se att jag någon gång, kanske, lyckas ta mig upp igen. Ingenting varar ju för evigt, då borde inte depressionen och ångesten heller göra det, kan man tycka..