Clap along if you know what happiness is to you

De senaste dagarna
 

Say something (I'm giving up on you)

En halv vecka har gått här uppe i värmlandsskogarna. I vanliga fall brukar det vara full rulle här uppe, men nu har vi faktiskt tagit det ganska lugnt. Mest hängt hemma eller varit ute på långpromenader med Morris. Det är ganska skönt att slappa när man är med rätt sällskap, när jag är själv blir det inte lika avnjutbart.
 
Ska dra mig ned mot stan om en stund. Passa på att se om jag kan fynda något i alla de affärer vi inte har i Varberg. Ikväll ska jag träffa Emelie som jag inte sett på evigheter nu. Trivs med det mesta här uppe och vill egentligen inte åka tillbaka till Varberg igen, men det är ju ett nödvändigt ont om jag vill kunna flytta hit så småningom.
 
- Hoppas ni fina har en toppendag och att livet inte är allt för hårt mot er idag.

Gör om, gör rätt

Blev lite ändring i planerigen. Istället för att åka till Göteborg och festa begav jag mig upp till Karlstad för att hälsa på Veronika m.familj. Det var inte så länge sen jag var här förvisso, men jag kände att jag behövde ett avbrott i allt grått och trist. Får se hur många dagar jag stannar, ska upp om ett par veckor igen så blir nog bara ett par dagar nu.
 
Vi ska se över möjligheten att flytta hit. Jag känner mig ju mer hemma här uppe än jag någonsin gjort i Varberg. Och eftersom inget direkt binder mig där nere så kan jag lika gärna ta itu med mitt liv här uppe. Där jag dessutom har en familj jag kan stötta mig mot. Dock är det ju en del, rent praktiska saker, som måste fixas inför en sådan flytt. Bara att ta mig från Varberg till Tvååker tog sin lilla tid och planering, så detta kräver ytterligare överflyttningar och justeringar. Men vi ska som sagt se över det. 
 
I övrigt är jag ganska glad idag. Har avnjutit ett bubbelbad och lite egentid medans de är på besök hos Tottes släkting. Bara jag och Morris som myser här hemma. Blir nog en långpromenad med honom lite senare, luft är välbehövligt!