'När det är fredagskväll, och veckoslut'

Sitter i skolans café tillsammans med Lovisa och Felicia medans våra hurtiga klasskamrater simmar. Minns inte när jag badade på badhuset sist, eller badade överhuvudtaget. Antagligen före man började bry sig om allt som har med utseende och ångest att göra. 
 
Slutar klockan två idag. Sen tar jag, precis som alla andra, helg. Just nu vill jag mest att dagen ska vara extremt lång och stillastående. Men antar att fredagskvällen är här inom kort, och då kommer den där ångesten kännas i varje ådra jag har. Fy. Ska bygga mig en tidsmaskin, så man kan hoppa över alla jobbiga beslut och måsten, och  hamna i den tidsrymden där allting redan är avklarat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback