'Ge mig nåt som tar mig någonstans'

Idag är jag trött på: dieter, träningsprat, lärare, skolarbeten, latmaskar, studenten, alkoholister, killar, snön, pengabrist, egoister, självförakt, vardagligheter.
 
Dålig dag. Just nu, i den här episoden av mitt liv, händer så otroligt mycket hela tiden. Förändringar, framsteg. Jag står hela tiden inför nya val och möjligheter. Nya dörrar öppnas, drömmar går i uppfyllelse. Och jag har gått omkring i flera veckor och känt mig ganska lycklig. Men det är för allt som är JAG, för min egna utveckling. När det kommer till min vardag, min omgivning, så är jag så otroligt trött. På att alla prata om samma saker, varje dag, konstant. Kanske om jag engagerat mig i att träna, eller börja på dieter, eller längtat till studenten, ja då skulle jag antagligen känt mig lycklig dygnet runt. Men jag är så otroligt less på det, för det är inte mina intressen, inte alls. Ska försöka fokusera på den delen av mitt liv som faktiskt gör mig glad. Det vill säga, den delen av mitt liv som är JAG. Sen, om några månader - när allt som är "nu" lagt sig - ska jag lägga energi på resten av mitt liv.
 
(Ibland önskar jag att andra kunde se världen genom mina ögon, så jag slapp framstå som en jävla pessimist. Det handlar liksom inte om att se på allt negativt, utan det faktum att allt ser likadant ut. Likadant är tråkigt.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback