Middagsbjudning och handledarkurs

Den här veckan flög iväg. Känns som jag nyss satt här och skrev. Antagligen för att jag haft något för mig nästan varje dag. I söndags hade jag en liten återträff med två gamla barndomsvänner från Skattkärr. Vi åt middag på Pinchos och gav varandra en update på vad som hänt de senaste tio åren. Väldigt mysigt. På tisdagen var jag på en anställningsintervju på Ica Maxi, som faktiskt kändes riktigt bra. Har inte fått något svar än, men tänker att oavsett om jag får jobbet eller inte så är jag i alla fall nöjd med själva intervjun. Det har känts nervöst och ångestfyllt på tidigare intervjuer, så denna gången såg jag stora framsteg hos mig själv. 
 
På onsdagen bjöd jag Veronika, Ronja och Åsa på trerätters middag. Det är första gången jag står för kalaset så jag var allt lite spänd. Tycker det är läskigt att bjuda andra människor på egenlagad mat, särskilt när man testar på nya recept. Gjorde potatismuffins till förrätt, som huvudsakligen bestod av mandelpotatis och västerbottenost, vilket var en first impression för mig. Som tur var blev den och övriga rätter lyckade, så de var nöjda och belåtna när de åkte hem. Likaså jag som var helt slut efteråt. 
 
Igår spenderade jag kvällen på Karlstad Trafikskola med Olof, då jag bestämt mig för att ta tag i det där jädra körkortet. Känns lite tarvligt att behöva gå om handledarkurs och skicka in alla papper igen, men jag får skylla mig själv när jag tagit sådan tid på mig. Var över fyra år sedan jag körde bil senast, så det var nog nyttigt att fräscha upp minnet lite. Kursen var faktiskt väldigt underhållande, inte alls som jag minns den förra jag gick på med Morgan. Här bjöds man in i diskussioner och fick höra många olika åsikter, från både handledare och elever. Kan verkligen rekommendera att ta handledarkursen där, de tre timmarna bara flög iväg. 
 
Vad gäller planer för helgen blir det förhoppningsvis Gekås lördag eller söndag. Veronika och jag behöver fylla på presentförråden lite. Dock har både min man och hennes man trasiga bilar så vi får se om vi hinner rusta upp någon utav dem idag eller imorn, annars blir det svårt att ta sig iväg. Håller tummarna. I övrigt ska vi nog bara städa upp efter oss här i huset eftersom svärmor och sambo kommer hem på söndag. Det är inget större jobb, tog det mesta i onsdags före middagen, men lite får vi väl plocka undan.
 
Nu ska jag traska iväg med vovven till närmsta busshållsplats och ta bussen in till min kära syster. Får se om jag hinner med den eller om jag får traska vidare i en timme tills nästa dyker upp. Ha en fin helg!
 
Bjöd på vegansk kladdkaka till efterätt, mums!
 
och fick fina blommor av Åsa, samt jättegod choklad av Ronja!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback