Byter stadslivet mot lantlivet

Då var det fredag igen. Jag och min man har fått äran att passa svärmors hus och hund nu i två veckor. Då hon semestrar i grekland med sin kärlek. Det har gått drygt en vecka och jag ska medge att jag varit rätt anti lantlivet. Inte för att jag är obekväm i natur och lugn så, utan mer för att jag inte kan ta mig någonstans på egen hand. Jag har ju fortfarande inte tagit tag i det där med körkort, så jag förlitar mig helt på bussar och promenader. Vilket blir lite krångligt när busshållsplatsen ligger 40 min från huset, och går endast en gång i timmen. Jag hinner knappt åka innan jag måste tillbaka till hus och vovve igen. Min man jobbar dessutom från 8-17 så det blir rätt långa dagar. 
 
Sen så förstår jag att om jag själv bosatt mig här så hade jag förmodligen haft både bil och körkort, och då är ju konceptet ett annat. Det blir såklart ett helt annat privatliv här ute, med en egen tomt och relativt få grannar runt omkring sig så kan man strosa runt ostörd bäst man vill. Vilket jag uppskattar då jag varken har balkong eller egen uteplats hemma. Så det finns helt klart fördelar med lantlivet också. 
 
Vad gäller vår lilla vovvenos verkar det inte vara några större bekymmer med att husse och matte är borta. Första dagen höll hon ytterdörren under uppsikt, men sen har hon tytt sig helhjärtat till mig. Sitter i mitt knä, sover bredvid mig i sängen och följer alla mina steg. Nåväl, lite mamma-längtan kanske hon har trots allt. Dessvärre är det mer än en vecka kvar tills de kommer hem så hon får klara sig med mig(och Sebastian) ett tag till. Och under tiden ska jag försöka ändra inställning och njuta av tystnaden som finns här ute istället. Om inte annat får jag förhoppningsvis lite mer sällskap nästa vecka, en middagsbjudning får man ju passa på att ha medan man är husägare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback