En sån dag som blir lite fel

Tänk er att ni drar er upp klockan kvart över sex på morgonen. Alldeles för slitna efter gårdagens stängning. Sen tvingar ni i er lite frukost, och fixar er medans ögonen börjar vakna till liv. När klockan är halv åtta småstressar ni er iväg till jobbet för att avklara en sju timmars lång arbetsdag. 
 
MEN. Det råkar ju bara vara så att just idag har du bytt tid med en kollega, och du börjar egentligen inte förrens klockan 15.00. Samma klockslag du var så inställsam på att sluta vid. Så du kan inte göra mycket mer än att släpa dina trötta ben hemåt igen.
 
Så ser min fredag ut. Allt som planerats för eftermiddagen blåstes bort och istället fick jag en lång förmiddag. Nog kunde jag ha gjort en massa nytta fram tills nu, med tanke på att jag varit hemma sen halv nio. Men istället har jag varit trött och bitter på att dagen blev helt fel. Vilket oerhört slöseri med tid va? Och tankeverksamhet med för den delen. Ska försöka boka in lite fikadejter och dylikt för nästa vecka den kommande timmen, så inte all tid blir för bortkastad. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback