Att söka jobb och fila på cv:n och personliga brev

Vilken lång dag det varit. Klockan ringde på tok för tidigt och jag fick kila till bussen. Sedan ägnade jag en halvtimma åt att lyssna på en gråhårig tant som berättade hur man skrev cv:n och hur man lever som arbetslös. Rätt så intetsägande om ni frågar mig, men det måste ju göras om man ska få lite pengar nu i jobbristen.
 
Har sedan jag kom hem filat på mitt cv och mitt personliga brev. Till en början är det redigt tråkigt att skriva, man har ju inte vidare mycket att fylla på cv:t med. Men efter ett tag började det faktiskt rulla på. Nu har jag även fixat olika personliga brev beroende på vilka jobb jag söker. Det blir lite roligare när man låter kreativiteten visa sig. Förhoppningsvis tar ett par av arbetsgivarna sig tid till att läsa, sen får man se hur de blir med intervjuer osv.
 
Nu i kvällskvisten är jag hemma hos min man och slöar medans han, Oskar och Thobbe lanar. Kunde varit värre.
 
Blev förresten rödtått häromdan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback