Det där med framtidsplaner

Soffhäng hemma hos mamma. Sitter och kollar lite bloggar, dricker cola och försöker komma på vad tusan jag ska göra i höst. Det är nämligen så att jag bara har 2 veckor (!) kvar på Gekås, sen slungas jag ut i arbetslösheten. Likt många andra har jag ingen vidare arbetslivserfarenhet och mina tre år på Barn-och Fritid är inte mycket att luta sig mot. Om man inte vill ägna dagarna på förskolor med snoriga barn och stressade fröknar, vilket jag verkligen inte är sugen på. 
 
Hade budgetten tillåtit så hade jag rest runt i höst. För att uppleva något annat än Varbergs kullerstenar och havsvindar. Men det är ju så att jag har en lägenhet i Tvååker nu och då behövs det pengar till hyran under tiden, det går inte riktigt ihop. Jag längtar något så fruktansvärt efter en fast inkomst, så man kan spara och komma iväg. Resa omkring något år, mest för att längta hem till något fast igen. Jag tröttnar så lätt på rutiner och vardagssysslor. 
 
Många börjar plugga igen, och jag får smått panik för att jag inte alls vet vad jag vill bli. Hur kan de veta det redan?!
Nej. Jag ska försöka hitta mig något jobb så jag kan spara massvis med pengar. Kanske skulle man bara släppa allt och ta en resväska under armen, sätta sig på tåget till söder eller norr. Vissa gör ju sådant....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback