Säsongsfest med de där Gekås:arna.

Fredag, tre dagar från löning, tre dagar från nästa Karlstadstripp - kan det bli bättre? Tveksamt. Ikväll ska jag på jobbfest med mina kära arbetskollegor. De som jag inte har längre, men som jag spenderat de sex senaste månaderna med. Än så länge är det rätt så skönt att vara arbetslös och jag har nog inte riktigt förstått att jag inte kommer tillbaka till Gekås igen. Eftersom ett dumt avtal bestämt att jag inte får komma dit förrens om minst fem år på nytt. 
 
Så, ikväll har vi en fest för alla vi som varit där på säsong. För att säga hejdå kanske, eller för att fira att vi inte fastnade på Gekås som så många andra. Om jag ska vara ärlig går jag nog mest dit för att få krama om alla en extra gång. Eftersom vi jobbar tillsammans konstant, 9 timmar om dagen, så kommer man varandra så väldigt nära. Och de har mer eller mindre blivit som min lilla extra-familj. Det kommer kännas i hjärtat nu när allt det där är slut. 
 
Men ej att förglömma, livet bjuder på mer resor och jag kommer träffa fler underbara människor. Kanske vissa av dessa igen, på andra platser och tidsepoker. Nu ska jag måla naglarna lite innan jag åker till Elin, vi tänkte fixa oss tillsammans innan festligheterna. Åh, henne kommer jag sakna väldigt mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback