Det där med att bära koftor, dricka te och promenera i höstlöv

Mitten av augusti och sommaren börjar lida mot sitt slut. Just idag var det fruktansvärt mörkt ute när jag och min man vaknade så det kändes precis som en morgon i oktober. För min del var det en väldigt mysig känsla och sommaren får gärna blåsa ut nu. Den böljande värmen och alla bruna ben är otroligt uppfriskande i några veckor, men sen tröttnar jag så lätt på det. Då har jag hellre några minusgrader, gula löv och mörka mornar som start på dagen. Det tar flera månader innan jag tröttnar på det.
 
Så i ren protest rotade jag fram höstkläderna ur garderoben och la de längst fram. Sitter just nu i min soffa med min bruna, stora, hösttröja från förra året, lyssnar på Miss Li och dricker te. Som en välkomsthälsning till hösten. Längtar tills jag kan använda min fina svarta kappa, mina bruna höstskor och halsdukar i vinrött, senapsgult och mossgrönt.
 
Älskar allt vad höst innebär
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback