Sekunder blir minuter, blir timmar, en morgon, en dag.

Klockan är över tre och jag kan verkligen inte somna. Om fem timmar ringer alarmet. Jag flyttar idag. Jag F L Y T T A R idag. Förstår inte riktigt innerbörden i den meningen. Att det faktiskt är på riktigt nu. Att den där förändringen, som jag tjatat om i evigheter, händer nu. Om bara några timmar har jag tagit mig därifrån. På riktigt! Det går inte in.
 
Hurricane ligger vaken bredvid mig. Jag vet att vi båda känner inatt. Att det som är nu faktiskt finns. Och det skaver att jag ska flytta ifrån henne, dem. För det har blivit hemma här, jag har  fått en vardag här, jag syns här. Det är stort. Ja, det är faktiskt allt jag önskat mig egentligen. Och hon förstår inte heller hur viktig hon är, hur avgörande hon är, för mig. Mitt liv, min existens.
 
Klockan är nästan halv fyra. Jag kommer somna i min egna stuga inatt. Och jag kommer sakna den här stugan. Men nu vet jag i alla fall vart hemma är, och även om stugan byts ut så kommer dem bestå. Hemma är där hjärtat är, i mitten av en Hurricane.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback