Kom atombomb, om vi nån gång blir som dom

Jag vet. Det är ologiskt, obegripligt, onormalt. Och ingen normal människa förstår sig på det. Men det är ju lite det som är grejen. Jag är ju inte normal, vi är ju inte normala. Och vi vill liksom inte vara det heller. Varför ska vi, sådana personer som ser och förstår mer än andra, behöva anpassa sig till allt som är "normalt". Varför kan inte vi få styra hur samhället ska se ut? Varför ska vi behöva rätta oss efter andra? Behöva gå hos psykologer, käka piller och bli "friska"? Det kan ju lika väl vara omvärlden som är sjuk. Bara att det är flera tusen miljarder mer människor som är sjuka i såna fall. 
 
Jag är inte bara allmänt vrång och envis. Det finns så himla många fler som förstår det jag förstår. Ser det jag ser. Känner det jag känner. Och det är inte för att vi bestämt oss för att vara svarta och svåra, vi föddes sådana. Och vad jag vet är det just det som vi blir matade med konstant, att vi ska vara oss själva. Så snälla gråa ni, innan ni berättar för mig att jag kan ändra min syn på världen, tänk till. För det kan ju lika gärna vara ni som tänker fel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback