Mammas dag

Denna dagen har gått till mamma i all ära. (Om man bortser från de två timmarna då jag var ute i orkanen och slängde reklamblad runt mig.) Jag stod för matlagningen, vilket blev tonfisksås och pasta. Var riktigt gott, trots en liten miss på utgångsdatumet för grädden. Förhoppningsvis vaknar vi alla upp levande imorgon ändå! Sedan åkte vi tre muskitörer ut en sväng. Hade tänkt att kila in på Gekås men det stängde för tidigt för det.
 
Kvällen spenderades framför Mammas Pojkar med godispåsar och daimtårta. Egentligen är jag lite emot dagar som: Mors-dag/fars-dag, alla-hjärtans-dag osv. Eftersom jag anser att man ska kunna visa uppskattning precis när man känner för det. Men å andra sidan kan det väl vara skönt för min lilla mamma att få ha en alldeles egen dag. En dag då jag/vi kan ge tillbaka lite av allt som hon gett oss under alla våra år som jobbiga barn. Som jag skrev på hennes kort "jag hoppas att du, trots dina 30 år som mamma, inte tröttnat på oss". Med tanke på att mamma är mamma 365 dagar om året, och har varit det i 30 år, är det kanske inte mer än rätt att hon får ha en dag om året då man lägger fokus på henne istället. Sen kan jag hellre ge henne några dagar extra i såna fall. 
 
Vet inte vem jag hade varit om jag inte haft min kära moder i mitt liv. Hon är den mest betydelsefulla människa jag har, jag skulle förmodligen dö om hon inte fanns. Så, nu när det är din dag och allt, kan jag ju passa på att berätta för dig att jag inte skulle vilja byta ut dig ens för en sekund!
 
Jag älskar dig!<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback