Jippodagen - taggade sopor

Hade en fin kväll igår, kort sagt. Idag väntar ännu en dag, fast med min underbara klass istället. Det vankas Jippodag. Och jag har förstått att en del av mina nära och kära inte riktigt vet vad det är. Alltså, alla studenten möts utanför skolan vid fyratiden. Sedan går man gemensamt ned mot stan, enda ner till Societetsparken. Där leker man en massa lekar och bästa utklädda klass får pris. Detta följs sedan upp på Bodegan där man festar tills tio. Vart man vill ta vägen därefter är upp till var och en. Om man inte är helt död kan man ju alltid dra vidare till krogen. Just det! Glömde den största aktiviteten, man ska alltså vara rejält full, eller åtminstone dricka då dagen mer eller minder handlar om att tagga till studenten!
 
Vår klass har bestämt sig för att föra innan, vilket jag antar att de flesta andra klasser också gör. Så om någon timma ska jag och Lovisa dra oss mot Linn för att tagga med vår kära klass. Min klass hade till en början ett jävligt uttjatat tema, nördar, så vi bestämde oss för att rata det. Istället kör vi på att vara sopor, med andra ord, vi går iklädda soppåsar och senare även smuts i ansiktet! Får se om jag orkar gå ut ikväll, som det känns nu är jag hur taggad som helst på det Men om man börjar redan vid ett så känns det lite väl optimistiskt då jag inte riktigt är en fulländad partypingla! Ser dock fram emot att dagen i övrigt, kan fortfarande inte fatta att vi inte kommer vara en klass om en månad, hemskt!
 
Såhär taggad är jag x10000!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback