Vardagslycka

Skolan är så gott som slut och jag strosar omkring här hemma i sommarkläder. Det är nio dagar kvar till studenten, sex dagar till balen och tre dagar tills jag åker på Riksstämman i Göteborg. Vädret är underbart och vi har mellan 19-30 grader varje dag. Kort sagt, jag är glad! Några dagars ledighet är precis vad jag behöver just nu, att kunna få göra vad som helst utan att ha några måsten i bakhuvudet. Det ger tid till att uppskatta vardagen.
 
Dagarna som varit:
I torsdags hade vi avslutningsfika med våra kontaktlärare. Sedan sa jag hejdå till min fina klass som just nu är nere i Napa och lever livet. På kvällen följde jag med Åkessons och lyssnade på några fina stämmor i PS, bl.a. Amanda.
I fredags tog jag först en glass med Eva ute i det fina sommarvädret. Sedan tog mamma och jag oss en promenad ut till Getterön, samtidigt som vi mer eller mindre drunknade i värmen. På kvällen åt vi sallad och njöt av livet.
Lördagen spenderade jag med min fina Elinda, hon sjöng i "Rosenfredsparken" (då det var kulturdag/Rosenfredsfestival) och det berörde och var vackrare än vanligt. Efter det lyssnade vi på några fler spelningar innan vi åkte och köpte glass. På kvällen grillade vi med hennes familj och jag frågade mig ännu en gång hur jag kan ha fått sådana underbara människor i min tillvaro.
Söndagen flög förbi i all hast.
 
Idag har jag städat lite här hemma med mamma och lyssnat på harmonisk musik. Det har inte varit några utstickande äventyr den senaste veckan, men jag känner mig ändå mer levande än någonsin. Förhoppningsvis håller det i sig. Vad denna dagen bjuder på vet jag inte. Helst av allt vill jag nog bara sitta på balkongen och läsa en bok samtidigt som jag jämna ut brännan på mina ben.
 
Jag känner mig L Y C K L I G !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback