Vad är väl en bal på slottet?

U N D E R B A R T !  Beskriver gårdagen ganska exakt. Klockan ringde på tok för tidigt, men det var bara att pallra sig upp.  Bar av mot Tvååker vid tio-tiden för att fixa frisyr och sminkning. Tre timmar senare satt jag fast i en bilkö på motorvägen och hade lite smått panik. Lyckades dock hinna hem och klä på mig klänning osv. innan det var dags att åka till Lizette. Vi var fyra par som satt där och "förade". När vi sedan skulle åka ned till stan, efter en lite fin fotografering i Thobias trädgård, var magen full av fjärilar. Att sedan mötas av hundratals vackra människor nere i stan minskade inte nervositeten. Klockan fem tågade vi ned, studenter iklädda alla möjliga klänningar och frisyrer. Var sjukt mycket folk längst hela vägen(tog ca 1,5 timme att komma ned till Societen). När vi väl var nere började kvällen med lite champagne och följdes sedan upp med trerätters. Två timmar senare, när maten låg som ett täcke i magen, började det med lite lugnt dansande. Ungefär tre låtar senare drog festandet igång och dansgolvet gungade av klackar. Några satt och pratade vid borden, andra satsa järnet på dansgolvet, och några minglade runt. Jag var nog en blandning av det där, även om dansgolvet var det som lockade mest. Det var dessvärre inte det lättaste att dansa med högklackade skor, än mindre när folk stämplade en om vartannat. Vid ett-tiden drog det ihop sig och många begav sig hemåt. Ett fåtal fortsatte festandet, men mina folks var inte riktigt sugna på att dra vidare så det fick bli en "tidig" kväll även för mig. Vilket antagligen var behövligt för det var en otoligt lättnad att få komma hem och slänga av sig allting. Mina fötter värkte sönder, med all rätt, och var svullna efter allt söndertrampande. Men när jag la mig vid två så var jag faktiskt väldigt nöjd med kvällen ändå.
 
Kan inte riktigt förstå att jag gått balen, att det är över, att jag har gjort det där som jag sett fram emot i flera år. Det är lite sorgligt att det tog slut så hastigt. Samtidigt som jag är tacksam över att dagen/kvällen blev såpass lyckad som den blev. Jag hade bästa, tänkbara baldejt, underbara vänner att umgås med och en och annan fin människa som lös upp tillvaron. Sammanfattat, igår var en av de bästa dagarna i mitt liv!!!
 
Kände mig faktiskt väldigt vacker igår, once in a lifetime!
 

Kommentarer
Anonym säger:

Du är alltid vacker!!

Svar: Tack vem du än är :)
Cassandra Johansson

2013-06-10 | 16:18:23
magdalena säger:

du var väldigt fin igår också cassandra!

Svar: tack Magdalena <3
Cassandra Johansson

2013-06-10 | 21:17:13
Bloggadress: http://someonelikeyyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback