Jag tror jag älskar dem där jag kommer ifrån

Igår var det klassfest ute i Espevik vid Linns underbara hem, som låg precis vid havet och som hade både pool och jacussi. Trots att jag är trött som ett as idag, har ätit ungefär tre ton fett för mycket och dött av värmeslag är jag ganska lycklig. På riktigt.
 
Jag har den finaste utav klasser, eller hade kanske? Efter ett eller två glas för mycket börjar Cassandra(jag föredrar tredje form när min personlighet är vilsen) ofta ta två steg bakåt i sin kompetens och två steg framåt i sina känslor. Vilket innebär att hon, i sisådär två timmar, sitter och berättar för alla hon känner(och inte känner) vilken totalt ointressant och transparent person hon är. Det är i dessa stunder jag förväntar mig att alla ska vända sig om och fortsätta med sina lekar. Men eftersom jag har så otroligt fina klasskamrater gör dem raka motsatsen. Jag fick höra så många fina ord och komplimanger igår, och förvånansvärt nog börjar dem sjunka in. Ni är så kloka, mina vackra människor! När jag gottat mig i mitt deprimerande mående badade jag i en lite för kall pool och hoppade från guldkorn till guldkorn. Efter sena timmen, när de flesta dragit sig, var vi några som badade jacussi och gottade oss åt hur bra livet är ändå. Slutade med att jag, Jenny och Elin skedade i Linns sköna soffa. 
 
Jag är väldigt bortskämd med att ha fina människor omkring mig. Det är bara det att jag väljer att fästa mig vid dem som är minst energigivande. Men igår fick jag upp ögonen på nytt för många fina människor. Så nu vill jag, såhär på min jättekända blogg med 13 läsare, tacka dem som gjorde kvällen lite extra fin; Jenny - för att du skapade drömmar som jag vet att vi kommer förverkliga, Felicia - för att du är så klok och sätter ord på allt jag tänker i mitt virriga huvud, Therese - för att du är så förbannat envis och får såna som mig(osäkra jävlar som inte vet ut eller in) att våga tro på att man kan komma någonstans i livet, Michaela - för att du, gång på gång, tittar på mig med din idiot-förklarande-blick och får mig att känna att jag är någon(snälla förbli du, du är så jävla bra!), och till sist Linn - för att du ordnade en sådan grym klassfest och la grunden till en minnesvärd kväll!!
 
(Alla andra var givetvis bidragande med, så tack till er. Men ni lös med eran frånvarande närvaro.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback